| BLOGTOUR – DUTCH REVIEW | Onbetrouwbaar (#4 Stouter) van Christina Lauren

Onbetrouwbaar Book Cover Onbetrouwbaar
#4 Stouter
Christina Lauren
New adult, contemporary, romance
Xander Uitgevers
19 april 2017

De Londense Pippa Cox weet niet wat ze ziet als ze haar vriend in bed betrapt met een ander. Om hem uit haar hoofd te zetten gaat ze met vrienden op een roadtrip door Amerika. Daar ontmoet ze Jensen Bergstrom, een extreem aantrekkelijke man die Pippa direct haar Londense leven doet vergeten. Jensen lijkt gereserveerd en afstandelijk. Na een pijnlijke scheiding weigert hij zich te binden. Maar de aantrekkingskracht tussen Pippa en hem valt niet te ontkennen...

Kan de ondeugende, excentrieke Pippa zijn twijfels wegnemen en Jensen voorgoed voor zich winnen?

Stouter - Onbetrouwbaar is het vierde deel uit de onweerstaanbare Stouter-reeks

Samen met een aantal mede-bloggers mocht ik meedoen aan de Blogtour voor Stouter 4, wat inhoudt dat we het boek voor de release mochten lezen en recenseren. Super gaaf dus! Het is vast geen geheim dat ik gek ben van New Adult/contemporary/romance boeken en Christina Lauren is een auteur wat niet onbekend is binnen deze genres (Xander gaf de eerdere 3 boeken in de Stouter serie ook al uit bv.), waar ik zelf ook al eerder iets van las en heel graag meer van wilde lezen! Dus meedoen met deze blogtour is iets waar ik dus heel enthousiast aan mee wilde werken. Tijdens deze blogtour is er vanaf 13 april t/m 18 april elke dag bij een andere blogger een recensie online te vinden van dit boek om de aankomende release te vieren!

|De Planning – Op deze dagen zijn Hier recensies te vinden – namen van de Blogs zijn aanklikbaar en dan wordt je door gelinkt naar de desbetreffende blog pagina!|

13 april – Favoritez

14 april – In de boekenkast

15 april – Judithblogtsolo

16 april – Juuls Boekwinkeltje

17 april – Melissas Bookworld

18 april – My Books & Life

Vandaag is de beurt dus aan mij; om mijn recensie aan jullie te laten lezen. Stouter 4 is dus het vierde deel in de Stouter serie. Elk boek is in principe los van elkaar te lezen. Zo las ik zelf bv. boek 2 en 3 uit de serie ook nog niet en heb daar i.m.o geen nadeel van ondervonden tijdens het lezen van dit boek. Maar het lezen van dit boek zorgt er dan wel weer voor dat ik de rest heeeeel snel wil lezen!

STORY-LINE.

Het begint met een heerlijke awkward situatie waarin Pippa en Jensen elkaar ontmoeten tijdens een vlucht naar Boston, waar Pippa in een dronken staat haar hart lucht tegen Jensen, die 4uur lang doet alsof hij slaapt om dat gestoorde mens naast hem maar zoveel mogelijk te ontwijken.

Pippa heeft haar ex betrapt met iemand anders in bed en besluit om even lekker op vakantie te gaan; ze gaat een road trip maken met een vriendin en aanhang waarbij ze wijngaarden bezoeken met als afsluiting een week lang relaxen in een prachtig vakantiehuis. Precies wat ze nodig heeft!

Jensen stemt in om na jaren non-stop hard werken, met zijn zus en aanhang mee te gaan op vakantie. Je voelt hem al aankomen he? 😉 YEP. Het gaat hier om hetzelfde gezelschap als waar Pippa mee op reis gaat haha. Net op het moment dat Jensen uitbundig verteld over dat gestoorde mens naast hem in het vliegtuig, staat Pippa achter hem…

Vanaf dan is het een heerlijk verhaal over Pippa en Jensen die elkaar, onverwachts en gedwongen, beter leren kennen met alle gevolgen van dien ;)… Maar ook is het een mooie reis met leuke en vaak grappige situaties waarin je deze groep vrienden beter leert kennen en waarbij je ook echt van ze gaat houden. Tijdens hun rondreis, komen ze oog in oog te staan met Jensen’s ex-vrouw, die een tijdje mee gaat reizen met hun road-trip. Jensen weet in eerste instantie niet wat hij moet doen dus stelt hij Pippa voor als zijn vrouw, om ongemakkelijke situaties te voorkomen. Maar ongemakkelijke situaties is alsnog wat ze te wachten staat haha. Vol humor en spanning vanwege een ontwikkelende romance tussen Pippa en Jensen, ga je mee op reis met Pippa, Jensen en hun vrienden door de prachtige wijnstreek en geniet je lekker van dit prachtige verhaal!

PERSONAGES.

Het is altijd weer een grote vraag voor mij aan het begni van een boek; hoe zijn de personages? Ga ik er een klik mee krijgen? (vooral emotioneel gezien, want ik ben nogal een emotioneel persoon en dus ook lezer haha) Ik gaf laatst in een tag post al aan dat voor mij vaak personages belangrijker zijn als een goed plot. Dat de personages voor mij, naast de schrijfstijl en diepgang van een verhaal, toch een van de grootste elementen zijn in een boek wat het boek ‘maken of breken’. Ik werd in stouter 4 verrast en heb intens genoten van elk van de personages wat voorkomen!!

Pippa. Pippa was voor mij een verfrissend personage. Een heerlijke open, ‘aanwezig’ en soms ietwat druk personage met haar hart op haar tong. Heel anders als ikzelf dus ben maar ook anders als welke ik ‘gewend’ ben om tegen te komen in een romantisch boek als deze. En juist door deze verschillen wist ze mij nieuwsgierig te houden van begin tot eind. Ik was zo benieuwd naar Hoe zij haar verleden zou proberen achter zich te laten en in welke situaties ze terecht zou komen, want vanaf het eerste moment is duidelijk dat je met Pippa gewoon veel lol gaat beleven. Ze is grappig, avontuurlijk en oprecht en tegelijkertijd ook heel kwetsbaar achter haar ‘hoge emotionele muren’ en overduidelijk een geweldige match met Jensen, ondanks hun soms ‘awkward’ momentjes hihi.

Jensen. Deze workaholic advocaat is hard op weg om een van de jongste vennoten te worden in het bedrijf waar hij werkt. Sinds zijn scheiding met Becky 6 jaar geleden, waarbij hij een enorme (emotionele) deuk opliep, heeft hij zich niet meer opengesteld voor nieuwe relaties (Hij is nu meer een  friends-with-benefits kind of guy) en je kunt je van hem wel een duidelijk beeld schetsen; hij kan een controlfreak zijn, is alleen maar bezig met zijn werk, houdt enorm veel van zijn familie en heeft zich emotioneel gezien dus afgesloten van de buitenwereld als het op relaties aankomt. Tegelijkertijd is het overduidelijk dat hij, vooral als hij zijn vrienden ziet die in relaties zitten en waarvan sommige zelfs al kinderen hebben, diep vanbinnen ook behoefte heeft aan ‘meer’. Meer dan alleen maar een goede baan en een leuke familie. Hij wil ‘meer’ voor zichzelf.

Ik vind Jensen echt een schatje. Ik kan me goed inleven in hem en snap goed dat zijn huidige manier van denken, als we hem leren kennen, goed werkt voor hem. Hij is tevreden met zijn huidige leven dus waarom zou hij de kans op ellende gaan opzoeken? Als hij dan geconfronteerd wordt met situaties waarin hij gedwongen wordt om na te denken over zijn toekomst, als hij gevoelens krijgt voor Pippa, en ziet hoe geweldig zijn vrienden om hem heen het hebben met een gezin, wordt zijn rustige, structurele wereldje helemaal overhoop gegooid. Waar hij dacht even een paar weken lekker vakantie te kunnen vieren, wordt hij genoodzaakt om te beslissen of hij nu daadwerkelijk zo wil blijven doorgaan of dat hij er toch voor kiest om een sprong in het diepe te wagen. Jensen raakte mij als lezer zijnde misschien nog wel meer als Pippa omdat hij toch wel het meest ‘beschadigt’ was en de meeste ontwikkelingen doormaakte. Daarnaast is hij natuurlijk een hot-shot advocaat en easy-on-the-eyes.. Dus wat is er niet leuk aan te vinden? haha. Maar tja ik weet niet wat het precies is, maar mijn hart leefde met hem mee van begin tot eind!

Bij-personages. Ik zag dat een van mijn mede-bloggers een tip gaf om bv. op te schrijven wie Wie is, want je wordt best wel met wat personages om het hoofd gegooid. Ik gaf al aan dat dit boek los te lezen is van de eerdere boeken qua verhaal, maar als je de eerdere boeken al las dan ben je dus wel al bekend met de meeste bij-personages in dit boek, wat je wel een voordeel geeft. In dit geval moest ik dus met bepaalde personages nog even kennis maken, wat niet erg is hoor, maar hierdoor moet je vooral in het begin wel echt even goed opletten.

ROMANCE.

Wat begint met een super gênante eerste ontmoeting waarbij hij denkt dat zij gestoord is.. naar een vakantie-‘liefde’ waarbij ze zelfs een tijdje samen moeten ‘spelen’ alsof ze getrouwd zijn.. tot een prachtig uitbloeiende romance die realistisch beschreven wordt en oprecht overkomt. Het soort romance waarbij ik net zo hard ben gevallen voor de personages als zij voor elkaar vallen in het verhaal, omdat ik zo onwijs goed in het verhaal gezogen werd vanaf het eerste moment. De ontwikkeling van de romance tussen Pippa en Jensen is heel mooi beschreven. Het voelt heel realistisch aan, juist door de genante momenten en de oprechte personages die niet perfect zijn en elk hun eigen leuke en minder leuke karaktertrekken hebben.

Ik vind het zelf erg mooi om te zien hoe twee heel verschillende mensen elkaar uit een diep dal weten te trekken en elkaars licht in het duister worden op momenten dat ze nooit hadden gedacht dat dit zou gebeuren. Het is mooi om te ervaren hoe twee verschillende mensen toch zo goed bij elkaar passen terwijl ze tegenpolen zijn. Pippa en Jensen vullen elkaar zo ontzettend mooi aan en het is een genot om te zien hoe hun ‘relatie’ verandert van aantrekkingskracht naar het ontdekken van meer diepere gevoelens  en deze in goede banen proberen te leiden tot  het proberen te overwinnen van hun ’emotionele littekens’ welke nog wel eens roet in het eten gaan gooien voordat het boek uit is..

SCHRIJFSTIJL.

De schrijfstijl is heerlijk en ik vind het vertaalwerk ook echt goed gedaan, want het leest ontzettend vloeiend weg allemaal (voor ik het wist had ik ‘m al uit jammer genoeg haha), dus mijn complimenten ook aan de vertaalster! Elke vrije seconde zat ik te lezen, dus dat zegt eigenlijk al genoeg denk ik over de schrijfstijl? Ik vloog er in ieder geval lekker doorheen. Het taalgebruik was leuk, soms lekker pittig, en werd ook heel mooi aangepast aan de personages en de situaties.

Ik las eerder al een YA horror boek van Christina Lauren en was verrast door hun heerlijke schrijfstijl waarin ze een mooie combi lieten zien van humor, emotie maar vooral een mooie diepgang in de schrijfstijl en deze vond ik in dit boek ook terug, dus ik was helemaal in mijn nopjes.

Het wordt geschreven vanuit Pippa en Jensen’s Point-Of-View en dat vind ik altijd al een pluspunt in een emotioneel boek als deze, als je ook de mannelijke inkijk krijgt te lezen. Hiermee zorgen de auteurs ervoor dat zowel de personages alsook het verhaal een mooie, emotionele, diepgang krijgt. De personages in dit boek i.c.m. deze heerlijke schrijfstijl zorgden ervoor dat ik regelmatig hardop zat te lachen, maar ook met een enorme brok in mijn keel zat te lezen tot en met flinke tranen in mijn ogen. De schrijfstijl heeft mij echt geraakt en ik kijk alweer uit naar meer van Christina Lauren!

CONCLUSIE.

Als je, zoals mij, al redelijk wat New Adult boeken gelezen hebt weet je wel in welke algemene richting het boek uit gaat. In grote lijnen is het dan meestal wel redelijk voorspelbaar wat er gaat gebeuren, maar vind ik dat erg? Nee, helemaal niet. Want boeken als deze zijn gewoon heerlijke reads waarbij je even alles om je heen kunt vergeten. En in dit boek zijn het bepaalde elementen in het grote verhaal waarbij ik dat ervoer, maar de auteurs wisten me tot op de allerlaatste pagina geboeid te houden en te zorgen voor een verfrissende read.

Het enige wat ik kon doen was intens genieten van dit verhaal en deze personages en eenmaal begonnen aan deze read kon ik niet meer stoppen totdat ik het boek uit had. Stouter 4 is een heerlijke realistische, romantische read met geweldige personages die zo ‘echt’ aanvoelen dat je wenst dat je letterlijk in het boek kon ‘springen’ en daarmee echt deel kon uitmaken van hun wereld, met prachtige vriendschappen en mooie romances.

De verwachtingen om een heerlijke, romantische en emotionele read te krijgen, wist Stouter 4 dus toch zeker waar te maken voor mij! En ik kan niet anders dan dit boek aanraden aan iedereen die houdt van een romantische read met geweldige, realistische personages die je hart gaan stelen, maar ook voor lezers wie op zoek zijn naar verfrissing binnen het new adult genre. Het boek zal vanaf 19 april officieel in de Nederlandse schappen te vinden zijn, dus bestel hem alvast lekker bij je lokale boekhandel of online. Je gaat er geen spijt van krijgen, trust me!

Met dit boek komt Christina Lauren op mijn favoriete NA-auteurs-lijstje te staan.. zegt genoeg toch ;)?

Vergeet ook zeker niet even een kijkje te nemen bij de al voorgaande blogs die meedoen met deze blogtour, alsook de afsluitende blogpost die morgen nog online komt bij My Books & Life.