| RECENSIE – paranormal romance | Slave to Sensation van Nalini Singh

Interessante paranormale elementen: check
Spannende story-line: check
Geweldige personages: check
hot,sizzling en intense romance: check
Verslavende schrijfstijl: check…

Laat je net als mij meeslepen in de wereld van de Psy en de Changelings! Raak verslaafd aan Sascha en Lucas’s verhaal en verlies jezelf in deze geweldige wereld vol met shape-shifters en hun packs! Een read waar je gegarandeerd van gaat smullen!

..|STORY-LINE|..

In een wereld waarin Psy-mensen (mensen die geen enkele vorm van emotie/gevoelens ervaren) en shape-shifters (half mens/half dier) deel uitmaken van de samenleving, maken we kennis met Sascha, een PSY die ‘defect’ is en gevoelens heeft al vanaf dat ze jong is. Deze gevoelens heeft ze haar hele leven lang moeten onderdrukken om te voorkomen dat ze naar een rehabilitatie centrum gestuurd wordt of erger..  Dan ontmoet ze Lucas, de Alpha male leider van een Panther changeling pack, die ervoor zorgt dat ze steeds meer moeite heeft om haar emoties onder controle te houden. Hij laat haar zoveel voelen, meer dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.

De Psy familie van Sascha gaat een contract aan met de Changeling pack van Lucas om huizen te gaan bouwen. Voor de Psy is dit een manier om geld te verdienen. Voor Lucas is dit de manier om binnen te dringen bij de Psy en erachter te komen wie nu die serie moordenaar is die pack leden vermoordt. Sascha is zijn manier om dit voor elkaar te gaan krijgen. Hij krijgt steeds meer het gevoel dat Sascha meer is dan ze zich voordoet en dat ze wel kan voelen. Zowel hijzelf als zijn beest zijn vastbesloten om hier zekerheid over te krijgen, om haar uit de tent te lokken en haar voor zichzelf te winnen.

Sascha took a careful bite. Sensation flooded her. It was all she could do to stop herself from crying out. No wonder the church had once termed chocolate an enticement of the devil. Pacing herself, when she wanted to gulp it down and snatch the whole plate for herself, she finished it off. “It has an unusual taste.”
“But did you like it?” Tamsyn asked.
Before she could answer, Lucas did.
“The Psy don’t like or dislike, do they, Sascha?”

In de tussentijd probeert hij haar over te halen om te helpen in zijn zoektocht naar de moordenaar en hierdoor komt Sascha steeds meer in pack territorium terecht. Ze leert meer over hun leefwijzes en langzaam aan kan ze haar gevoelens steeds minder goed onder controle houden. Ze valt keihard voor Lucas en zijn leven als Alpha van de pack en beiden zullen ze beslissingen moeten maken om buiten gevaar te blijven, maar dat blijkt onmogelijk te zijn.

Dusss.. ja, je kunt je wel voorstellen dat dit verhaal vol spanning zit, niet? Nou, dan vertel ik het nogmaals: het zit echt vol spanning, emotie en intensiteit en houdt je gevangen van begin tot eind. Ik heb gewoon echt van alles gesmuld; de goed uitgewerkte romance, de geweldig geschreven personages maar ook de spannende story-line als ook de invulling van deze wereld. Het PSY concept vond ik supergaaf, maar ook de CHANGELINGS vond ik heel erg goed uitgewerkt! En als beiden met elkaar in aanraking komen, kom je erachter dat Nalini een prachtige balans weet te schrijven rondom deze twee botsende werelden.

..|PERSONAGES|..

Lucas is een echte alpha male maar wat hem nog eens extra interessant maakt is het feit dat hij een shifter is. En dat hij dus zowel mens als beest is. Nalini weet de dierlijke reacties en instincten geweldig te beschrijven en het komt allemaal heel realistisch over, ondanks dat het fictie is. De balans tussen mens/dier is echt heel goed gedaan en het laat me spinnen als een kat 😉

Sascha is een ontzettend intrigerend personage. De manier waarop ze groot geworden is; het Psy zijn en het verborgen houden van haar gevoelens heeft haar tot een sterk personage gemaakt die niet bang is om haar mond open te trekken, waardoor ze een goede match is voor Lucas die soms nogal eens te ‘intens en streng’ kan zijn binnen zijn pack.

De bij-personages, met name die wat afkomstig zijn van het changeling gedeelte, zijn zo leuk! Zo heb je een ontzettend schattig duo welpjes/jonge kids wat je hart stelen, maar ook de volwassen exemplaren zijn leuk om te leren kennen! Ik kan niet wachten om nog meer over hun te lezen.

..|ROMANCE|..

Als je al bekend bent met Nalini Singh dan kan ik je zeggen: je wordt niet teleurgesteld met de romance in dit boek. Als je nog niet bekend bent met Nalini’s schrijfwerk: be prepared 😉 De romance is hot-sizzling-sexy! Aangezien we met Changelings te maken hebben is het mannelijk personage in dit boek voor de helft beest en je kunt je dus wel een beetje voorstellen wat zo’n Alpha male dus voor intensiteit uitstraalt.

De romance tussen Lucas en Sascha is vanaf het begin vooral heel veel intense aantrekkingskracht tussen de twee. Lucas maakt duidelijk dat hij haar wil en Sascha blijft haar ‘masker’ ophouden, wat natuurlijk steeds moeilijker wordt. En vanaf het moment dat Sascha toegeeft gaat het van intens en sexy naar: HOT,HOT,HOT.
Maar naast de sexy-ness die rondom de romance verweven zit, heb je ook een goed opgebouwde emotionele band tussen de personages. Het is dus niet alleen maar fysieke aantrekkingskracht. Emotioneel gezien wordt je ook meer dan bevredigd kan ik je vertellen 😉 Ik vind alles rondom de ‘mating bond’ dus ook super interessant en mooi uitgewerkt.

..|SCHRIJFSTIJL|..

Het wordt vanuit verschillende POV’s geschreven. Het enige wat mij stoorde was dat er geen witregel tussen het switchen van POV zat. Het ene moment lees je nog de POV van Sascha en de volgende zin lees je vanuit Lucas. Dat was soms wel even verwarrend, dus je moet dan wel echt goed opletten. Voor de rest is het al het vertrouwde, heerlijke schrijfwerk van Nalini wat ik al heb leren kennen in de Guild Hunter serie maar dan in een nieuw paranormaal jasje verwerkt. Heerlijke combinatie dus en Nalini weet een mooie balans te brengen tussen story-line ontwikkeling, personage ontwikkeling en romance ontwikkeling.

..|CONCLUSIE|..

Net als in Guild Hunter weet Nalini de balans tussen paranormale elementen, actie, spanning en sexy romantiek weer perfect neer te zetten! Als je gek bent van paranormale elementen, romantiek en een spannende story-line kom je met dit boek helemaal aan je trekken. Dan ook nog geschreven in een heerlijke visualiserende schrijfstijl die je niet meer loslaat. Ik zeg: Dit is zeker weten een MUST BUY/READ boek!