|RECENSIE| Under the Lights – Abbi Glines

Young Adult, Contemporary, Romance
Simon & Schuster
25 augustus 2016
Paperback
336

In the follow-up to Abbi Glines’s #1 New York Times bestseller Until Friday Night—three teens from a small southern town are stuck in a dramatic love triangle.

Willa can’t erase the bad decisions of her past that led her down the path she’s on now. But she can fight for forgiveness from her family. And she can protect herself by refusing to let anyone else get close to her.

High school quarterback and town golden boy Brady used to be the best of friends with Willa—she even had a crush on him when they were kids. But that’s all changed now: her life choices have made her a different person from the girl he used to know.

Gunner used to be friends with Willa and Brady, too. He too is larger than life and a high school football star—not to mention that his family basically owns the town of Lawton. He loves his life, and doesn’t care about anyone except himself. But Willa is the exception—and he understands the girl she’s become in a way no one else can.

As secrets come to light and hearts are broken, these former childhood friends must face the truth about growing up and falling in love…even if it means losing each other forever.

Under the Lights is de opvolger van ‘Until Friday Night’ en zijn hiermee de eerste twee boeken in the Field Party serie van Abbi Glines. Waar we van Abbi gewend zijn dat ze voornamelijk New Adult schrijft met lekkere hete scenes, slaat ze met Field Party de Young Adult weg in en ik kan zeggen dat ook haar YA boeken heel erg goed bevallen! Zo wist ze me met Until Friday Night echt keihard te raken en deed Under the Lights er niet voor onder en kreeg van mij een nette 4 sterren rating.
=> mijn recensie van Until Friday Night vind je HIER terug

Willa groeide op bij haar grootmoeder, die werkt voor de Lawton’s (de Lawton’s familie is De familie van het dorp Lawton, hun voorouders zijn dus de stichters van het dorp) maar werd 6 jaar geleden, toen ze 11 jaar was, plotseling door haar moeder meegenomen om bij haar te komen leven. Hierdoor moest Willa alles achterlaten waar ze van hield, waaronder haar twee beste vrienden Gunner en Brady. Gunner was degene waar ze Alles bij kwijt kon, wat er altijd voor haar was en wat haar volledig begreep. Brady was degene waar ze heimelijk een crush op kreeg toen ze oud genoeg werden om hiermee bezig te zijn. Na 6 jaar is Willa opeens weer terug bij haar Grootmoeder in Lawton omdat haar moeder haar niet meer wil hebben vanwege iets ergs wat er is gebeurd met Willa. Over WAT er precies gebeurd is krijg je dus beetje voor beetje over te lezen in het boek maar het is duidelijk dat het wel heel heftig is. Willa gaat haar laatste jaar op de middelbare school in Lawton afmaken en loopt dan hier haar twee voormalige beste vrienden, Gunner en Lawton, tegen het lijf die beiden meteen onder de  indruk zijn van Willa en ook andersom. Het is voor Willa duidelijk dat die crush op Brady nooit helemaal is weggegaan maar ze ontdekt dat Gunner ook veel meer voor haar gaat worden dan een vriend en dat levert voor alle drie moeilijke situaties op. Wille zit gevangen in haar verleden, haar vreselijke trauma, waar ze met niemand over kan en durft te praten, zelfs Gunner niet en al helemaal Brady niet. Haar grootmoeder verbied haar met de jongens om te gaan zodat ze zich kan richten op school en zodat ze uit de problemen blijft. Maar Brady en Gunner worstelen zich een weg terug in Willa’s leven en hart en laten niet meer los, met alle gevolgen van dien..

Willa.. Willa is een personage waar je ontzettend gehecht aan raakt. Ze heeft iets vreselijks meegemaakt waar ze eigenlijk niet heel veel aan kon doen maar wat aan haar schuldgevoel vreet want ze neemt het zichzelf kwalijk. Daarnaast is er niemand waarmee ze erover kan praten, totdat Gunner langzaam bij beetje haar muren laat afbrokkelen. In de tussentijd laat Brady merken dat hij interesse heeft in haar en zit Willa emotioneel gevangen tussen deze twee vrienden en haar verleden. Willa voelt zo echt aan en je zou haar het liefst even heel hard willen knuffelen en troosten. Ze zit emotioneel gevangen, maar doorstaat in dit boek toch wel een grote vooruitgang wat ik heel mooi vond om te zien.

Dan heb je Brady, de quarterback van het football team, die eigenlijk heel tevreden mag zijn met zijn leven. Hij is populair, goed in wat hij doet en heeft een geweldige familie! Het is een jongen wat altijd goed wil doen, waar je van op aan kunt, stabiel is en waar je als een blok voor zou vallen zoals Willa ook al deed toen ze jonger was! Maar toch ship ik hem niet met Willa hihi. Waarom ik hem dan toch niet ship met Willa?

Vanwege Gunner! Gunner Lawton groeit op met veel geld, maar geld maakt dus lang niet altijd gelukkig blijkt maar weer. Want ook al kreeg hij materealistisch gezien altijd alles wat zijn hartje begeerde, liefde kreeg hij niet. Van niemand, behalve van zijn vrienden. De relatie met zijn moeder is wankel en hij weet al sinds zijn 12e dat zijn vader zijn echte biologische vader niet is. Hij heeft het allesbehalve makkelijk thuis maar op Willa na weet niemand dit en denken ze dus allemaal dat hij een verwend rijk jochie is die alles heeft wat hij zich maar kan wensen. Geld, good looks en genoeg keus aan meiden. Maar er zit zoveel meer achter Gunner dan het bad-boy oppervlak. Hij is gekwetst en emotioneel beschadigd, een kant wat hij alleen aan Willa laat zien en voor de buitenwereld houdt hij zich ‘stoer’. Maar naast zijn gekwetste kant is Gunner zo’n geweldig persoon! Hij is lief, grappig, sexy en de perfecte match voor Willa! Hij weet precies hoe hij er voor haar moet zijn, hij is precies wat ze verdient. Maar zijn ‘familie’ blijft hem dwars zitten en roet in het eten gooien op het moment dat hij eindelijk denkt dat hij gevonden heeft waar hij zolang naar heeft gezocht..

Ook is het leuk dat je veel bijpersonages nu al kent, want die heb je al een beetje leren kennen in Until friday Night maar ook nieuwe personages, zoals Willa’s oma, waren geweldig om te leren kennen! Haar oma is een pittige ‘tante’, duldt geen tegenspraak, maar is tegelijkertijd heel zorgzaam en lief.

SCHRIJFSTIJL..|
Als je Abbi’s schrijfstijl al kent, weet je dat hij geweldig is! Ken je haar schrijfstijl nog niet; let me introduce you.. Het is emotioneel, intens en sexy. Haar schrijfstijl zorgt ervoor dat elk boek, waaronder dit boek, een fast paced read is wat je gewoon niet kunt wegleggen. Abbi’s schrijfstijl zorgt ervoor dat je tot midden in de nacht zit te lezen, totdat je gewoon Echt je ogen niet meer kunt openhouden. Verslavend dus!

In dit boek wordt er geschreven vanuit 3 POV’s: die van Willa, Brady en Gunner wat ik een super keus vond. Zeker gezien er dus een soort love-triangle in geschreven is, is het wel fijn om alle pov’s te kunnen lezen.

ROMANCE..|
Ondanks dat alle drie de POV’s dus geweldig zijn en ik echt elk personage gewoon super beschreven vind, blijf ik het jammer vinden dat het neergezet wordt als een love-triangle in het begin. Dat beide jongens dus zo’n interesse hebben in haar en zij ook in hen. Voor mij is het al vanaf het begin af aan duidelijk; ik zie haar qua romantische interesse gewoon het liefst met Gunner eindigen en dan Brady als goede vriend. Gunner SNAPT HAAR COMPLEET, voelt haar zo goed aan en ze vertrouwen elkaar volledig. Dat zijn voor mij de belangrijkste redenen waardoor ik haar gewoon echt keihard met Gunner ship. Daarnaast verdient Gunner het gewoon echt om iemand te hebben die van hem houdt. Hij heeft het zo hard nodig om geliefd te worden!! Brady is suuuuuperlief en hij denkt constant aan haar enz. Hij is de stabiele persoon, voor velen een eerste keus. Maar hij snapt Willa niet op dat diepe, emotionele niveau als Gunner dat doet, dus voor mijn gevoel verdienen Gunner en Willa elkaar dan toch net iets meer hihi.

Door het schrijven met 3 POV’s vind ik de love-triangle minder erg, omdat je toch al snel voor jezelf bepaald bij wie Willa hoort en ook wordt op deze manier door de auteur wel al redelijk snel duidelijk gemaakt welke richting het opgaat, dus je zit je niet tot ergernis te lezen over het feit dat er weer zo’n standaard love-triangle in zit. Again; het is dus wel een soort van love-triangle, maar niet eentje wat storend is omdat je al vrij snel duidelijkheid krijgt! Trust me, gewoon lezen dus 😉

Het mooie aan deze romance vind ik de achtergrond die de personages al met elkaar delen, het feit dat ze al een geschiedenis met elkaar hebben. En dat blijkt dat zelfs na 6 jaar ze niet vervreemd zijn van elkaar. Maar het verschil met toen en nu is dat ze nu tieners zijn die richting volwassenheid gaan en dat houdt in dat er hormonen in het spel zijn haha.. Maar naast de sexy-ness is de emotionele kant van het verhaal gewoon heel mooi uitgewerkt en dat zorgt ervoor dat je echt Gelooft in deze romance. Het is niet zomaar een stelletje tieners wat last heeft van hormonen, nee, het is een waardige emotionele romance met een vleugje sexy!

Ik zit na het lezen van deze eerste twee boeken in the Field Party serie alweer smachtend uit te kijken naar het volgende boek! Abbi weet mij elke keer weer te laten smelten met haar boeken. Abbi Glines schrijft boeken die je elk moment van de dag kunt oppakken, die je eigenlijk gewoon Echt niet meer wil wegleggen totdat ze uit zijn en wat je kunt blijven herlezen! Ze zijn emotioneel, grappig, spannend en sexy en elk boek is uniek op zijn eigen manier waardoor je gewoon nooit verveeld raakt!
=> Las jij al iets van Abbi Glines en wat vond je ervan?