|RECENSIE| November 9 Crave Illustrated edition – Colleen Hoover

Ik las november 9 voor de eerste keer in januari 2016. Het verhaal van Ben en Fallon maakte zo’n ENORME IMPACT op mij, dat ik geeneens in staat was en eigenlijk nog steeds ben, om er fatsoenlijk over te praten. Toen ik dit boek de eerste keer las bestond Melissa’s bookworld nog niet, dus besloot ik om hem nu opnieuw te lezen zodat ik hem meteen kon recenseren. Ik kreeg laatst de Crave Illustrated edition namelijk binnen van November 9. Die bestelde ik omdat ik naast de prachtige paperback editie die ik al had, ook deze special edition wilde hebben waarin een prachtige lay-out verwerkt zit! Ondanks de anticipatie voor deze re-read was ik ook een beetje bang dat het boek me nu een tweede keer misschien wel een beetje zou gaan tegenvallen, omdat ik het in mijn hoofd en hart zo dichtbij me gedragen heb sinds de eerste read dat ik bang was dat ik er Te veel van had gemaakt als dat het eigenlijk was.. I couldn’t have been more wrong. Dit boek was met deze re-read alles wat het de eerste keer ook was en MEER: Intens, spannend, sexy en vreselijk emotioneel.. Nu vraag ik mezelf eigenlijk af waarom ik het mezelf aan deed om hem nog eens te lezen, want ik ben echt zo’n f*cking emotional mess op dit moment en ben bang dat dit niet meer goed gaat komen haha. Het herlezen van het verhaal an sich was al echt een emotionele rollercoaster die je gewoon nooit meer vergeet, maar de lay-out van het boek binnenin draagt ook nog bij aan iets extra’s wat je ervaart tijdens het lezen. Mooie afbeeldingen en quotes die prachtig vormgegeven worden i.p.v dat je alleen maar zwarte letters op papier ziet zorgen ervoor dat je NOG HARDER valt voor dit verhaal. Ik ben zo blij dat ik deze editie besteld heb en het boek op deze manier heb kunnen herlezen. Als je meer wil zien van de speciale lay-out van dit boek, raad ik je aan even door te klikken op onderstaande link van het Crave Illustrated artikel wat recent verscheen op de blog.
=> HIER lees je meer over de boeken van CRAVE Illustrated!

1d63eddf-58e9-451a-8371-eeaa7535c893
Vanaf het moment dat Fallon en Ben elkaar ontmoeten op 9 November, in een druk restaurant in LA waar Fallon een afspraak met haar vader heeft, wordt hun wereld overhoop gegooid. 9 November is een dag wat gepaard gaat met vreselijke herinneringen voor Fallon, waar ze niet alleen op deze dag aan herinnerd wordt maar elke dag mee geconfronteerd wordt als ze in de spiegel kijkt of gewoon al moet omgaan met de buitenwereld. De traumatische gebeurtenis van 9 November twee jaar terug heeft haar emotioneel als ook fysiek beschadigd achtergelaten.. En dan ontmoet ze dus Ben, die haar vanaf het eerste moment weet te verrassen en die ervoor zorgt dat ze weer dingen WIL in haar leven, maar aangezien Fallon diezelfde avond nog gaat verhuizen naar de andere kant van het land zijn ze gedoemd om na een paar uur al afscheid van elkaar te nemen . Fallon wil zichzelf niet vastleggen aan een jongen, totdat ze in ieder geval 23 jaar is (dat is een advies wat ze van haar moeder heeft aangenomen) en dat is dus nog 5 jaar vanaf de dag dat ze Ben ontmoet. Voor haar vertrek maken ze een afspraak dat ze elk jaar, totdat Fallon 23 is, afspreken op 9 November en samen de dag doorbrengen. De rest van het jaar houden ze geen contact, op welke manier dan ook, en maken ze to do-lists voor elkaar om te zorgen dat ze beiden het beste halen uit elke dag en levenservaringen opdoen die ze ook zouden moeten ervaren op deze leeftijd.

Elk jaar is voor beiden een enorme verandering en als ze elkaar dan weer zien is de intensiteit en aantrekkingskracht erger dan ooit te voren en wordt het steeds moeilijker om afscheid te nemen van elkaar aan het einde van de dag. Maar dankzij hun korte samenzijn elke keer worden ze beiden uitgedaagd om te werken aan ‘zichzelf’ en hetgeen te doen wat ze willen doen met hun leven. Ze worden elkaars toevluchtsoord en grootste bron van moed en persoonlijke groei.. maar ook worden ze elkaars bron van de meest heftigste en intense hartzeer die je je maar kunt bedenken. Het lot blijft maar tussenbeide komen en ondanks dat ze beiden het beste zijn voor elkaar wat ze ooit zijn tegengekomen zorgt het lot ervoor dat ze elkaar breken.. Weet het lot ze bij elkaar te houden of..? Daar moet je dus zelf maar gaan achterkomen. Maar ik kan je zeggen dat het je echt enorm veel pijn gaat doen om erachter te komen. Want waar je denkt dat Fallon het moeilijk heeft door alles wat er is gebeurd, zul je zien dat ook Ben met hele erge waarheden uit het verleden moet zien te leven, die verbonden zijn met Fallon en waar hij vergiffenis voor moet zien te krijgen.. En als dat allemaal gaat samenkomen; gewoon wauw. Da’s waar Hoover zo geniaal in is, hoe alles tegen het eind samen gaat komen.

“One of the things I always try to remind myself is that everyone has scars,” she says. “A lot of them even worse than mine. The only difference is that mine are visible and most people’s aren’t.”

Fallon leer je kennen als een jonge meid die 2 jaar terug iets verschrikkelijks heeft meegemaakt; een brand in huis waarbij ze voor de rest van haar leven zowel fysiek als mentaal door getekend is. Hierdoor viel haar acteer carrière in duigen en verloor ze zichzelf compleet. En dan heb je ook nog Fallon’s vader, wat haar keer op keer blijft vertellen dat acteren er voor haar niet meer in zit als je dus zo uitziet als Fallon en mijn god als lezer zijnde voel je die vieze steek ook echt wat die vader haar geeft. Vreselijk.. En als lezer zijnde wordt je dan ook geweldig verrast als Ben in beeld verschijnt. En Fallon maakt zo’n onwijs mooie verandering door in dit boek, wat Hoover echt tot in detail geweldig tot uiting weet te brengen. Het is een hele zware, moeilijke weg om te bewandelen voor Fallon maar dankzij Ben heelt ze beetje bij beetje.. Totdat ze achter Ben’s geheimen komt en haar wereld compleet overhoop gehaald wordt..
412fa3be-6b8e-4b8c-af3d-a80e5249e795Ben, onze aspirant-auteur, met zijn geweldige quotes en liefde voor boeken weet een fangirl hartje wel te raken hoor, laat me je dat vertellen! Maar vooral de manier waarop hij Fallon weet te bereiken en uit haar schulp weet te trekken.. Mijn god, dat is zo ontzettend mooi. Ben is echt geweldig en vooral juist omdat hij ook zijn eigen demonen heeft die hem achtervolgen en waardoor je zoveel sympathie voor hem gaat voelen straks. Je hart gaat echt breken voor hem alsook Fallon en je kunt er niks aan doen, je bent gedoemd om te vallen voor Ben, keihard! En in deze Crave Illustrated edition hebben ze dus gebruik gemaakt van een acteur die Ben ‘speelt’ op de pagina’s en ook op de cover te zien is. Zo zitten er QR codes in het boek verwerkt waarmee je dus interviews met Ben kunt zien en foto’s in het boek verwerkt van Ben. Mijn goddddd, die zijn echt smelt waardig hihi.. Ik viel vorig jaar al KEIHARD voor Ben, maar nu met deze re-read van Crave Illustrated ben ik he-le-maal verloren! Wat een geweldige manier om dit boek zo te mogen herlezen met deze visuals erbij! Heel uniek en een echte aanrader.
125526Fallon en Ben zijn personages die zich na elke bladzijde steeds dieper in je hart en ziel weten te begraven, op de momenten dat ze apart zijn maar vooral op de momenten dat ze samenzijn. Deze sluimerende intense liefde wat opbouwt tussen hun is zo verslavend om te lezen. En je bent vanaf het begin HOOKED, ook al ‘voel’ je gewoon dat er zoveel hartzeer aan zit te komen, je kunt niet loslaten.

“Don’t stop” I tease in a seductive voice. ” Give me more, Ben. Did you read eBooks or…” I run my finger slowly down his chest.”Hardbacks?” He pulls his hands behind his head and a smug look washes over his face. “Oh, they were hardbacks, all right. And I’m not sure if you’re ready for this, but…I have my own TBR pile. You should read it, Fallon. It’s huge“”

SCHRIJFSTIJL..|
Het boek wordt vanuit beide POV’s geschreven, Fallon en Ben, en dat maakt dit boek ook weer zo ontzettend mooi. Zo leer je Fallon’s diepste onzekerheden, geheimen en trauma’s kennen maar ook die van Ben! En dat geeft dit boek vooral naar het eind toe ZO-VEEL meer diepgang en gevoelens dan je vooraf had kunnen bedenken. Hoover’s schrijfstijl is zo ontzettend goed en ze weet met elk boek iets magisch te creëren, het verhaal op een hele andere unieke wijze neer te zetten dan wat ze al eerder schreef en dat is zo knap! Dat heb ik maar weinig auteurs zien doen die zulke boeken als deze schrijven. Hoover heeft echt een Eigen schrijfstijl die ik uit duizenden zou herkennen. Elk boek weet ze zo uniek en toch zo eigen te maken. Ze schrijft met zoveel gevoel en intensiteit, dat een boek van haar je wel moet raken. Je komt er gewoon niet onderuit haha. *you will SUFFER ;)*

Ik begon deze re-read dus met gemengde gevoelens; angst omdat ik bang was dat het misschien nu wel zou gaan tegenvallen nadat de eerste keer zo ge-wel-dig was maar van de andere kant ook anticipatie om dit prachtige verhaal opnieuw te mogen lezen maar ook weer bang voor de enorm veel emotionele pijn die me te wachten stond omdat ik nog goed weet dat dit boek mij helemaal verscheurd heeft de eerste keer. En nu moest ik het nog een keer van dichtbij meemaken met deze re-read en vraag ik mezelf af; WAAROM HEB IK MEZELF DIT NU AANGEDAAN? Had het boek gewoon gekoesterd na de eerste read en was er vanaf gebleven, maar nee.. Melissa moest en zou dit verhaal herlezen. *Newsflash; was je vergeten dat je hele hart eruit gerukt werd?!* Dit verhaal is ondanks dat het emotioneel pijnlijk is echt zo prachtig geschreven en MOET naar buiten gebracht worden, het MOET onder de aandacht gebracht worden bij jullie lieve lezertjes.. Dus heb ik mezelf ‘opgeofferd’ *wink* om te herlezen en te recenseren. *dus, dat jullie me maar even dankbaar zijn hahaha.. Als je het boek leest, weet je wat voor emotionele hel ik nu voor de TWEEDE keer heb doorgemaakt. Dan weet je dus hoeveel ik van jullie hou dat ik dit heb gedaan voor jullie hihi*

WAAROM JE DIT BOEK NU MOET GAAN LEZEN?
Een prachtige en ontroerende story-line met spanning, intensiteit en romantiek! Verdrietig en indrukwekkend tegelijkertijd met een unieke en één van de meest geweldige schrijfstijl die ik tegenkwam in een new adult boek wat ervoor zorgt dat het een page-turner is van begin tot eind. Als je eerder al een Hoover boek las dan weet je wat ik bedoel. Las je nog geen boek van haar, dan is November 9 de perfecte keus om kennis te maken met Colleen Hoover. Verlies jezelf in dit verhaal van Ben en Fallon en ontdek de magie van Colleen Hoover!

November 9 was mijn eerste Hoover boek en so far staat ie nog steeds op 1 voor mij als ik kijk naar de boeken die ik al gelezen heb van haar. November 9 heeft mij zo ontzettend hard en diep geraakt en zal altijd speciaal voor mij blijven en ik hoop dat dit boek jou net zo hard gaat weten te raken! Laat je dus meesleuren in Fallon en Ben’s intense, romantische, verdrietige en zware reis op zoek naar hun liefde en geluk. Side-Note: November 9 zal in juni 2017 in de Nederlandse schappen komen te liggen, YAY! En om deze recensie af te sluiten heb ik nog een muziek filmpje voor je waarin Griffin Peterson een liedje zingt wat hij speciaal voor dit boek geschreven heeft! Laat je met deze muziek alvast meenemen in de wereld van November 9, enjoy!