|RECENSIE| Breathe – Abbi Glines

Breathe is het vierde boek van Abbi Glines wat ik las en is zo’n boek waarbij je al meteen weet dat de rest van de serie ook je hart gaat stelen net als dat het eerste boek, Breathe, nu dus met me gedaan heeft. Breathe heeft me echt keihard geraakt en elk boek erna wat ik tot nu gelezen heb van de serie ook.. Hoog tijd dus dat ik jullie kennis ga laten maken met de Sea Breeze serie!! Vandaag heb ik de recensie van het eerste boek voor jullie, enjoy!

Afbeeldingsresultaat voor sea breeze abbi glines coversstrik

Story-line..|
Wat story-line betreft is het niet het meest originele verhaal ooit; een jongen met veel roem en wat in een hele andere ‘wereld’ leeft ontmoet een ‘doodnormaal’ meisje en BAM de vonken vliegen er vanaf. En ondanks dat hun beide werelden eigenlijk niet samen gaan, worden ze verliefd en wil de jongen er alles aan doen om haar te krijgen en te houden. Maar tja.. ik ben echt een sucker for romance en dit boek is toch wel echt heel romantisch en heeft ook geweldige sexy momenten hihi. En ook al is de story-line vrij cliché, ik zou liegen als ik zei dat ik het niet heerlijk vind om ze te lezen hihi, zeker als ze gewoon zo goed neergezet worden als dat Abbi Glines dat doet. Jax is toch wel echt zo’n schatje waar je als lezer zijnde gewoon ook echt voor valt en Sadie is een heel normaal meisje waardoor je ook echt een kristoff-uherkenbare en realistische feel hebt bij het lezen van het boek waardoor je echt een klikt krijgt met de personages. En tja, eerlijk.. zijn niet heel veel New Adult boeken qua story-line wel een beetje cliché? Maar ik blijf het gewoon heerlijk vinden om te lezen! En Abbi Glines is een auteur wat toch in elk van haar boeken vernieuwing erin weet te brengen en een heel divers scenario aan personages weet neer te zetten. En in combinatie met haar ge-wel-dige schrijfstijl zorgt dat er gewoon voor dat je een verslavende read hebt van begin tot eind! Een read die van mij 4.5 verdiende sterren krijgt!

35

Jax is het leven als rockster en het begeven in de kringen van hollywood gewend, maar als hij Sadie ontmoet tijdens zijn vakantie wordt voor hem meer dan eens duidelijk dat hij naast het beeld wat van hem geschetst wordt als rockster, onder het oppervlak nog steeds een doodnormale jongen is met eigen persoonlijke problemen en wat iemand nodig heeft die er voor hem is. Voor HEM en niet voor de ‘rockster’.. En als hij dan Sadie ontmoet wordt heel snel duidelijk dat Sadie de persoon is wat hij zo hard nodig heeft. Iemand die hem ziet zoals hij is en wat er ook Echt voor hem is om hem te helpen en niet om maar dicht in zijn buurt te kunnen komen omdat hij beroemd is. Maar Sadie heeft ook haar eigen persoonlijke problemen en zowel die als ook de ‘hollywood wereld’ waarin Jax leeft gaan roet in het eten gooien. Want na zijn vakantie wordt van Jax verwacht dat hij weer terugkeert naar zijn drukke en chaotische wereld en dat Sadie haar eigen weg weer volgt. Hun gevoelens worden op korte tijd ontzettend intens en sterk, maar ze weten dat ze voorbereid moeten zijn om afscheid van elkaar te nemen.. Jax is erg vastbesloten om een oplossing te vinden om bij Sadie te kunnen blijven, maar ook Sadie’s persoonlijke problemen zullen boven water komen en of hun ‘relatie’ bestand is tegen alles wat over hun heen gaat komen is maar de vraag..

“I don’t want to love you,” I forced out through the thickness in my throat.
“God, I hope you do, because you own me completely,” he whispered.”

Personages..|
Sadie.. Sadie is een heel herkenbaar personage voor mij qua karakter. Ook al zijn de mensen in je omgeving vreselijk (haar moeder bv. om een voorbeeld te noemen), zij blijft toch zorgen voor zulke mensen omdat ze denkt dat dat het juiste is om te doen. Of het verstandig is, is een tweede.. Want haar moeder verdient wel een flinke schop onder de kont! Maar ik kan toch niet anders dan Sadie respecteren om de persoon die ze is! Het is een personage zonder stomme karakter eigenschappen en ze voelt gewoon heel ECHT en normaal aan en dat vind ik echt heerlijk om tegen te komen in boeken als dit.

sven-oJax..zucht.. Jax is een awesome Rock ster en gewend dat meiden van over de hele wereld aan zijn voeten liggen. Maar vanbinnen is hij nog steeds een persoon wat de roem niet naar zijn hoofd heeft laten stijgen en wat nog steeds normale dingen nodig heeft in zijn leven. Dan ontmoet hij Sadie; een doodnormaal meisje is met haar eigen problemen en hij wordt head-over-heels verliefd op haar! Zij wordt de adem die hij nodig heeft om te overleven en al snel wordt hij dat ook voor haar. Jax is romantisch, liefs, speels en sexy en zo ongelooflijk ECHT ondanks dat hij dus zo’n wereldberoemde rockster is. Jax is de belichaming van perfectie eigenlijk haha. Op elke pagina waar Jax verschijnt, smelt ik tot een plasje op de grond hihi. Het zou me verbazen als er een lezer is wat zijn echtheid en charme weet te weerstaan, prr..

untitled-2

bijpersonages.. Personages als Marucs maken zulke boeken als dit nog eens een extra genot om te lezen. Marcus is zo’n personage waar je ook, net als Jax, insta-love voor voelt en tegelijkertijd voel je ook echt heel erg met hem mee in dit boek. Ondanks dat je verliefd wordt op Jax, ga je ook keihard vallen voor Marcus. Wetende dat Marcus in het volgende boek als hoofdpersonage zal verschijnen verzachtte voor mij een beetje de pijn rondom dit personage hihi.. Marcus is een personage waar je echt MEER, MEER, MEER van wil en ik kan je alvast verklappen dat ‘Because of Low (#2 Sea Breeze)’ ge-wel-dig is!! Dus maak in dit boek vooral ook even goed kennis met Marcus, val voor hem en voel met hem mee zodat je er helemaal klaar voor bent als hij in Because of Low in de spotlight staat.. Ook vind ik Ms. Mary echt een super leuk personage omdat zij goed is voor Sadie. Daar waar Sadie’s moeder alles mist om een goede moeder te zijn, maakt Ms. Mary dat weer gedeeltelijk goed door zorgzaam te zijn voor Sadie. Ms. Mary brengt echt een mooie toevoeging aan het verhaal emotioneel gezien!

Schrijfstijl..|
Abbi’s schrijfstijl.. Abbi kan bij mij echt niets fout doen als ik eerlijk ben. Breathe is het vierde boek van haar wat ik las, maar nu ik deze recensie schrijf zijn we even verder en heb ik er al 8 gelezen van haar en ze weet me in elk boek weer te betoveren met haar schrijfstijl. Zowel haar New Adult boeken als de YA/NA mix wat the Field Party boeken zijn, zijn elk op hun eigen kristoff-gmanier gewoon ge-wel-dig! Ik heb zeker m’n favorieten.. Zo vond ik #1 van rosemary beach een stuk minder dan #1 van Sea Breeze bv. maar elk boek heeft personages waar je gewoon aan verslaafd raakt, een story-line wat ervoor zorgt dat je niet kunt stoppen met lezen, romantische en sexy momenten waar je van smelt en die geweldige schrijfstijl dus. Abbi Glines heeft met een paar boeken ervoor gezorgd dat ze op mijn INSTANT-BUY lijstje staat.. Een auteur waar ik niet over twijfel of ik wel of niet een volgend boek van moet kopen. Ik wil gewoon ALLES hebben van deze auteur!

strik

d927b17587fe656d82e787d819c75ab1Breathe is een heerlijk romantisch en sexy boek, wat je smeltend en met een big smile achterlaat als je het uitleest. Een geweldige read van begin tot eind met een leuke story-line, herkenbare en geweldige personages!!, romantiek en een Heerlijke schrijfstijl! Een serie waarvan ik tot nu toe alles ge-wel-dig vond van wat ik ervan las en waar ik gewoon echt geen genoeg van krijg. Boeken wat ik nog vaker ga herlezen, that’s for sure! Dit is zo’n boek waarbij je van die heerlijke ‘giddy giddy-feels’ krijgt, waar je van zit te trappelen met je voetjes van enthousiasme en waarbij je overladen wordt met emoties. Vooral de laatste hoofdstukken van het boek zijn enorm spannend en emotioneel en en en… *struggles for words*. Dit is zo’n boek wat lastig te omschrijven is; je moet het gewoon zelf ervaren!! Dit is echter ook zeker weten zo’n een boek waarbij je niet hoeft te twijfelen of je het wil kopen.. Houd je van New Adult boeken waarbij je graag een leuke story-line zoekt, geweldige en Echte personages, romantiek en sexy-ness en een HEEEERRRRLIJKE schrijfstijl.. Dan is Sea Breeze DE serie die je zoekt, startend met Breathe! Met Breathe zet Abbi Glines zich in mijn favoriete new adult auteurs lijstje, bij jou straks misschien ook wel ?! Laat deze Sea Breeze serie van Glines je nieuwe verslaving worden, daar ga je geen spijt van krijgen!
Het boek is zowel Engelstalig alsook Nederlandstalig te verkrijgen:

liefs-melissa-standaard