RECENSIE: Did I mention I miss you? van Estelle Maskame

#3 Did I mention I love you?
Estelle Maskame
Young Adult, Contemporary, Romance
B&W publishing
21 juli 2016
384

Eden’s on her way back to Santa Monica for the summer, and she hasn't seen Tyler since the devastating fallout of their forbidden relationship. Eden claims to have moved on—but Tyler wants to rekindle the flame.

He convinces Eden to visit his new home in Portland, Oregon, where he has set up a center for troubled teens. Eden’s proud of what he’s built, but the last time they were together, it nearly destroyed Eden and their family. Then a tragedy draws them together, and Eden must search her heart and decide if Tyler is worth the risk once and for all.

Did I mention I Miss you, het slotdeel van de Did I Mention I love you? trilogie van Estelle Maskame, een verhaal wat op korte tijd enorm populair geworden is zowel internationaal als ook binnen Nederland! Ikzelf vond de eerste twee boeken erg leuk om te lezen ook al zat er een vrij hoog drama gehalte in. Ik keek enorm uit naar dit slotdeel. Maar wist dit boek een voor mij waardige afsluiter te geven? Jammer genoeg niet.. Waarom? Lees snel verder
untitled-1

misc_heart_divider_line

“het eerste hst maakt al gelijk een impact. we beginnen met eden die 4th of july probeert door te komen.. een dag met heel veel herinneringen voor haar en Tyler. Tyler is al bijna een jaar geleden weggegaan en het is duidelijk dat Eden het niet heeft kunnen verwerken. Ze zit vol met frustratie en woede wat ik begrijp.. Ik begrijp ook zeker Waarom Tyler weg is gegaan, maar ik vind het toch een rotstreek om Dat moment te kiezen om Eden alleen achter te laten. En dan wenst hij haar via zijn moeder een Happy 4th of July.. Ik snap waarom Eden hem een figuurlijke middelvinger geeft zeg. brr.. Dus ja, dat eerste hoofdstuk is al gelijk een impact aan Feels. En nu is het natuurlijk de pagina’s aftellen totdat Tyler weer voor haar neus staat.. Ik ben zo benieuwd!”

Dit waren de eerste aantekeningen die ik maakte toen ik begon aan dit boek; Helemaal enthousiast.
Maar helaas draaide dat enthousiasme om om in frustratie.

Het is weer vol met Drama, daar moet je dus van houden maar als je de eerder twee boeken al las dan weet je wat je kunt verwachten. Ik vind dat zelf niet storend, want het hoort gewoon bij deze boeken. Maar; Eden’s gedrag stoort mij dus enorm in dit boek. Oké ik snap volledig waarom ze boos is op Tyler, maar dat rechtvaardigt toch haar gedrag niet. Ik las al eerder als preview het eerste hoofdstuk en ik kon echt nietttt wachten tot ik de rest van het boek kon lezen. Maar na het eerste hoofdstuk lees je dus ALLEEN maar over haar boosheid en dat ze niet meer verliefd is op hem. Heel erg verbitterd is ze.

Spoiler Inside SelectShow

Je merkt wel dat ze veel meegemaakt hebben en ervan hebben geleerd; ‘volwassen geworden zijn’ (of ja Tyler in ieder geval. Eden gedraagt zich met veel momenten toch nog echt als een 15 jarige). Het boek is minder intens dan de eerste twee delen en ik miste ook de aantrekkingskracht/seksuele spanning tussen Eden en Tyler wat in de vorige boeken veel duidelijker aanwezig was. Maar ondanks dat er minder spanning in zit, zit er dan wel het meest progressie in dit boek als ik kijk naar de ontwikkeling van de personages. De personage ontwikkeling heeft Maskame wel mooi weten neer te zetten, vooral die van Tyler. De rest van de personages voegden voor mij ook niet zoveel meer toe aan het verhaal. Eden’s vader blijft nog steeds zo’n gigantische A-hole als dat ie al was en zijn personage vond ik toch wel Te overdreven neergezet. Ook met Tyler’s familie had ik niet meer zo’n ‘band’ en kon ik mezelf nog maar lastig overgeven aan de personages..

De schrijfstijl is prettig. Net als in boek 1 en 2 leest het ontzettend vlot weg en ben je er doorheen voor je ‘t weet.

misc_heart_divider_line
Voor mij persoonlijk was dit boek dus echt het minst leuke van de drie omdat ik me toch wel een behoorlijke tijd geïrriteerd heb aan Eden. Ik ben erg benieuwd om te horen wat andere lezers ervan vonden; of ik de enige ben wat het zo voelde tijdens het lezen? Voor mij was deze trilogie jammer genoeg een neerwaartse spiraal en maakte deze afsluiter mijn verwachtingen niet waar. Maar ik zie ook genoeg 5 sterren ratings voorbij komen bij book buddies van mij, dus don’t give up yet als je 1 en 2 leuk vond. Misschien is boek 3 voor Jou wel de perfecte afsluiter van de trilogie! Benieuwd geworden naar dit laatste boek in het verhaal van Eden en Tyler? Koop ‘m hier:

untitled-11