| DUTCH REVIEW | Laat me sterren zien van Lizzie van den Ham

#1 Tussen de Sterren
Lizzie van den Ham
Romance, sci-fi
Dutch Venture Publishing
januari 2016
e-book

Tori is vastbesloten om een nieuw leven te beginnen, ver weg van haar bemoeizuchtige ouders. En wat is er dan handiger dan verhuizen naar een plek miljarden kilometers verderop? Ze heeft haar hele leven als rijke ambassadeursdochter op de planeet Mars gewoond, maar de stageplaats die ze accepteert bevindt zich op een ruimtestation vlakbij Saturnus. Ideaal dus!
Waar Tori echter geen rekening mee heeft gehouden, is dat een nieuw leven beginnen zonder met de geesten van het verleden af te rekenen niet zo gemakkelijk is. Na een vreselijke ervaring met een jongen die geen ‘nee’ wilde horen, is ze nog steeds bang voor mannen die al te veel belangstelling voor haar hebben. En laat Alen Novak, het sexy hoofd van de beveiligingsdienst, nou net interesse in haar tonen... ook al is hij net zo arrogant als aantrekkelijk. De ideale schoonzoon is hij in elk geval niet, dankzij zijn duistere verleden.
Zal Tori erin slagen om haar hart weer voor iemand open te stellen die het echt verdient?

SCI-FI, YESSSSSSSYESSSYESSSYESSSSS
(sorry ik ben nogal gek van boeken die zich afspelen in de ruimte, is het te merken? hihi)

ROMANCE, YESSSSSSSSSS
SPANNING, YESSSSSSSS
LEUKE STORY-LINE, YESSSSSSS
HEERLIJKE SCHRIJFSTIJL, YESSSSSSSS

Het is Lizzie weer gelukt om mij een heerlijke lees ervaring te bezorgen! Haar eerdere verhaal wat ik las, Verliefd en Verloren, vond ik heel erg leuk en ik keek echt uit naar iets nieuws van deze auteur! Ik was dus echt blij verrast toen er een nieuw boek van haar beschikbaar kwam voor het DVP streetteam waar ik lid van ben. Het duurde dus ook niet lang voordat ik het e-book op mijn telefoon had staan en begon met lezen…
DVP, nogmaals bedankt voor dit recensie exemplaar!
1454626093396

De cover is mooi!! Het geeft vooraf al een duidelijk beeld weer van welke elementen je kunt tegenkomen in het boek; romantiek, sexy-ness en ‘out of space’. Een passende cover voor dit romantische verhaal wat zich afspeelt in de ruimte.               untitled-4Ik was meteen verkocht na het lezen van de synopsis. Ik kom dit soort settings graag tegen in boeken. Ik was ook gewoon erg benieuwd om te zien wat deze auteur ermee heeft gedaan en ze stelde me niet teleur als het op setting aankomt. De setting is echt heel goed neergezet en je kunt alles heel goed visualiseren, alsof je er middenin zit. Deze setting was dan ook één van de grootste pluspunten in het boek voor mij! Het is een beetje vergelijkbaar met ‘Eenzaam en extreem ver weg’ vind ik qua setting en de verwerking/verhouding van romantiek in het verhaal.

De romance in een notendop; hij gedraagt zich arrogant t.o.v haar vanwege vooroordelen, maar duidelijk is dat er van beide kanten enorme aantrekkingskracht is. Waarna ze natuurlijk na een tijdje erachter komen dat er zoveel meer onder het oppervlak zit bij beiden dan dat ze in eerste instantie dachten, zowel dingen waardoor ze keihard voor elkaar vallen als ook geheimen die ze voor elkaar verborgen houden en alles zouden kunnen verpesten.

Haar adem stokte in haar keel toen Alen iets naar voren leunde en half tegen haar aan kwam staan. Zijn warme lichaam was zo vlakbij dat haar spiegelbeeld een blos kreeg…

..Die spanning die er tussen hen hing.. Haar knieën leken wel van pudding. Dit was niet eerlijk. Waarom moest deze prachtige man haar zo van haar stuk brengen en tegelijk een arrogante klootzak zijn?

De personages zijn allemaal erg leuk om over te lezen, zowel hoofd als bij personages. Ik vond dat Alan, de tegenspeler van Tori, soms wel wat oppervlakkig over kwam. Hij was misschien beter uit de verf gekomen als het boek vanuit twee POV’s geschreven was, zodat hij meer diepgang had gekregen omdat je weet wat hij zelf ook denkt/voelt. Zelf geef ik hier sowieso altijd wel de voorkeur aan in boeken, maar ik snap ook dat in een kort verhaal de keus wordt gemaakt om het bij één POV te houden. Alan is zo’n typisch ‘bad-boy at first sight’ type wat geen blad voor de mond heeft en duidelijk aangeeft wat hij wil, prr.. Ik denk dat hij dus wel bij elke lezer in de smaak zal vallen hihi. Had ik al gezegd dat hij een functie in uniform heeft? Niet? Hij is hoofd beveiliging.. Sexy as hell dus, zo’n combinatie van een lekker snoepje in een uniform verpakt 😉

‘Ik ga je sterren laten zien’, beloofde hij zacht.
‘En ik bedoel niet die sterren buiten.”

Tori kampt met een nare ervaring in het verleden waardoor ze zichzelf niet goed durft over te geven aan een man, ondanks dat Alan haar in vuur en vlam weet te zetten. Hij zorgt ervoor dat ze haar demonen wil overwinnen. Daarnaast wil ze niet afhankelijk zijn van haar ouders en haar eigen weg zien te vinden in de ‘wereld’, ver weg van degene waarin ze is opgegroeid. Tijdens haar ontdekkingsreis als lid van een onderzoeksteam wordt ze voor verschillende uitdagingen gesteld die met momenten voor goede spanning zorgen. En ondertussen probeert ze zichzelf over te geven aan het sexy hoofd van beveiliging die zelf ook met zijn eigen demonen kampt. Weten ze elkaar te redden?..
1454626093396Over-all gezien vind ik dat Lizzie de uitwerking goed geschreven heeft. De ontwikkeling van Tori vond ik erg interessant om te lezen, ook al voelde het soms wat ‘snel’ aan voor mij, het tempo waarin sommige dingen zich ontwikkelden, met name rondom haar trauma. De story line was leuk en vooral de setting vond ik dus heel goed neergezet! Het is origineel maar met momenten wel voorspelbaar. Die voorspelbaarheid stoorde mij niet, want nu zijn dit soort boeken al vaak een beetje voorspelbaar, maar dan zitten er wel nog behoorlijke shock momenten in, wat in dit boek niet zo duidelijk aanwezig waren voor mijn gevoel en dat zorgt er voor dat ik het boek uiteindelijk 3 sterren geef.

Het bevat weer dezelfde heerlijke schrijfstijl wat me in Verliefd en Verloren ook al zo blij wist te maken. Het verhaal leest echt heerlijk weg, je hoeft je er geen moeite voor te doen om hem uit te lezen. Just sit back, relax and enjoy the ride.. Heerlijk <3

Zoek je een read waarin je gewoon even niets anders hoeft te doen dan lekker genieten van een romantisch en sexy verhaal wat zich in de ruimte afspeelt? Dan is Dit het boek wat je nodig hebt! De Nederlandse versie van ‘Eenzaam en extreem ver weg!’ Sci-fi, spanning, romantiek en een interessante story-line!

untitled-11