RECENSIE: the Protector van Jodi Ellen Malpas

the Protector Book Cover the Protector
Jodi Ellen Malpas
Romance, Erotic romance, Contemporary
Forever
6 september 2016
370

People think they have Camille Logan nailed: daddy's girl; beautiful, spoiled young woman with her father's bank balance to fund her lifestyle. But Camille is determined to have a life free from his strings. Out on her own, she's made mistakes, including one that found her clawing her way back after a stint in rehab and plenty of bad press. Now, after fighting so hard to be independent and happy, she finds her life threatened as a result of her father's ruthless business dealings. Caught between resentment and fear, Camille prepares herself for the measures her father will take to protect her. But nothing could prepare her for the ex-SAS sniper who crashes into her life.

Jake Sharp resides in his own personal hell. He was distracted from duty once before, and the consequences were devastating--both personally and professionally. He vowed never to let that happen again. Accepting the job of bodyguard to Camille Logan isn't the kind of distraction from his demons he should take. Women and Jake don't mix well, yet protecting the heiress seems the lesser of two evils. But Jake soon discovers that she isn't the woman she's perceived to be. She's warm, compassionate, her presence settling, and his duty to protect her soon goes deeper than a well-paid job, no matter how hard he fights it. He needs absolution. He comes to need Camille. But he knows he can't have both.

Eerder las ik al twee series van deze auteur wat ik echt super vond: This Man trilogy & One Night trilogy. Toen Jodi bekend maakte dat ze met iets nieuws kwam, was ik gelijk enthousiast! Ik was ten eerste al erg benieuwd hoe zij een stand alone zou schrijven en de story line trok me ook gelijk. Met the Protecter voegt Jodi Ellen Malpas een hele leuke read toe aan haar eigen collectie alsook binnen het complete erotische roman genre. Van mij krijgt het boek 3,5 sterren. Een leuke, spannende en sexy read!!
blog-divider1Eerst wil ik jullie nog even de geweldige Book trailer van dit boek laten zien. Ik ben zelf echt enorm gek van book trailers en binnenkort zal er dus ook een post verschijnen waarin ik mijn favoriete book trailers ga delen met jullie. Beelden, muziek en quotes die ervoor zorgen dat je een idee krijgt waar het boek over gaat. Het zorgt voor nog meer spanning en anticipatie en het geeft je al gelijk een bepaald ‘gevoel’ voor het boek. Net als dat je teasers te lezen krijgt van te voren, zorgt een book trailer er ook echt voor dat je nog enthousiaster wordt voor een release datum!

blog-divider1

Ik ben echt enorm fan van dit soort settings, zo is de film ‘the Bodyguard’ met Kevin Costner nog steeds een van mijn favorieten hihi. Dat gezegd hebbende, ging ik dus met veel enthousiasme beginnen aan dit boek en niet goed wetende wat ik er nu precies van moest verwachten. Oké natuurlijk is duidelijk dat Camille en Jake een enorme aantrekkingskracht hebben vanaf moment één, maar ze mogen er niks mee doen..dat gedeelte van de story-line verwachtte ik natuurlijk wel; seksuele aantrekkingskracht e.d. Maar waar ik vooral ook benieuwd naar was, was naar de rest van het verhaal; waar gaat Jodi het mee opvullen behalve met seksuele aantrekkingskracht/verboden ‘liefde’? Uiteindelijk vind ik dat ze het heel goed opgevuld heeft. Het zit naast deze heerlijke aantrekkingskracht tussen de personages vol met de nodige humoristische momenten maar ook met enorm veel opgebouwde spanning en mysterie!blog-divider1
Ik ben enorm fan van de 2 POV’s. Voor mij geeft meerdere POV’s in de meeste gevallen altijd veel meer diepgang aan het verhaal omdat je het verhaal vanuit verschillende uitgangspunten te zien krijgt. Je leert de personages veel beter kennen dan dat je alleen maar 1 hoofdpersonage hebt, wat ik gewoon echt veel leuker vind. In de meeste gevallen is het mannelijke personage een tegen’speler’ van het vrouwelijke hoofdpersonage (ik lees iig vooral veel boeken waarin er een vrouwelijk hoofdpersonage is bv.) en met een boek als dit waarin je dus beide POV’s te lezen krijgt, krijgt het mannelijke personage (in dit geval Jake) gewoon zoveel meer diepgang. WAARSCHUWING: je verliest je hart NOG SNELLER hihi.. Een slimme keus geweest van de auteur om dat met deze stand alone te doen! Ik denk dat het boek anders ook veel te oppervlakkig zou zijn gebleven en dat is het nu gelukkig niet.

Jake is een interessant personage vanaf het eerste moment. Het is duidelijk dat hij een hoop ellende heeft meegemaakt tijdens zijn verblijf in het leger. Sindsdien leeft hij op een automatische piloot; hij werkt als ‘bodyguard’, drinkt en ehm.. n**kt erop los om het maar even zo te zeggen hihi. Totdat hij Camille tegenkomt.. Hoe hard hij ook probeert om emotioneel afstand van haar te houden (want ze is zowel een cliënt maar hij is ook in het verleden emotioneel beschadigd geworden door een vrouw en is vastbesloten om niet ‘gehecht’ te raken aan iemand), Camille kruipt onder zijn huid en laat hem niet meer los. Het helpt natuurlijk ook niet mee dat hij 24/7 bij haar in de buurt moet zijn.. Uren waarin Camille hem helemaal gek maakt op alle mogelijke manieren. Hoe langer hij bij Camille is, hoe waziger de lijnen worden tussen werk/liefde en hoe moeilijker het wordt om niet toe te geven. In de tussentijd probeert Jake erachter te komen wie achter de dreigingen zit die tegen Camille geuit worden en moet hij haar zien te beschermen, voordat er iets ergs gebeurd en zal hij ook keihard geconfronteerd worden met zijn verleden..

In eerste instantie is Camille het er absoluut niet mee eens dat haar vader Jake heeft ingehuurd en probeert ze Jake zodanig te saboteren(met de nodige humoristische momenten die dit dan teweeg brengt hihi) dat hij uit zichzelf weg zou willen gaan, maar daar trapt hij dan weer niet in. Snel wordt duidelijk dat ook Jake diezelfde aantrekkingskracht voelt als dat zij voelt, maar dat hij haar op afstand wil houden vanwege het feit dat ze zijn cliënt is maar vooral omdat hij zichzelf emotioneel niet bloot wil geven vanwege zijn verleden. Camille is vastbesloten om hem ‘naar het licht te brengen’, hem te helpen met zijn verleden en ervoor te zorgen dat hij een toekomst zou kunnen hebben waarin hij gelukkig zou kunnen zijn.

Van Camille wordt al meteen duidelijk dat ze geen typische dochter van een miljonair is; geen verwend nest wat altijd haar zin wil doordrijven of wat gemeen is ofzo.. Camille is vastbesloten haar eigen bedrijf te starten samen met een vriendin en haar eigen afdruk achter te laten in de wereld. Ze vecht voor waar ze in gelooft, ze is grappig, lief en pittig wat haar tot een leuk personage maakt!blog-divider1
De schrijfstijl is heerlijk en heb ik niks op aan te merken. Of je nu wel of niet al een Jodi Ellen Malpas boek gelezen hebt: dit leest voor elke lezer gewoon heel fijn weg! De erotische scenes zijn echt om van te smullen, al twijfelde ik er van te voren ook geen moment over of dat wel goed zou zijn. Jodi weet gewoon Echt hoe ze dit soort boeken moet schrijven, prrrr…. Daarnaast is ook het feit dat dit boek een stand alone is, voor mij een pluspunt. Heb je zin in een romantische,sexy en spannende read zonder dat je vast zit aan het wachten op een vervolg of wat dan ook.. Dan zit je met dit boek dus helemaal goed. Een heerlijk boekje om elk moment op te pakken en te lezen en waarvan je op voorhand weet dat je gelijk het hele verhaal te lezen krijgt en waarvan je dus weet dat je het ‘af kunt sluiten’.

De reden waarom ik het boek 3.5 sterren gaf en geen 4 of 5 is vanwege het feit dat het boek, ondanks dat het gewoon een superleuke read was, vrij weinig originaliteit bevat. Teleurgesteld ben ik niet, want ik had dit van te voren wel verwacht toen ik de titel en story-line las. Zoveel originaliteit valt er dan ook niet aan toe te voegen denk ik aan een verhaal als dit. Maar Jodi geeft haar personages wel echt een eigen IK en door haar schrijfstijl is het gewoon echt geen moment saai of langdradig bv. en dat vind ik dan wel weer superfijn. Maar vanwege het gebrek aan originaliteit kan ik het boek toch niet meer dan 3.5 sterren geven. Het was een Super leuke read waar ik echt intens van heb genoten, maar niet ‘mind-blowing’ zoals haar vorige boeken wel voor mij waren. blog-divider1

Sexy, CHECK
Romantisch, CHECK
Spannend, CHECK
Mysterieus, CHECK
 Interessant en HOTHOTHOTTT mannelijk personage, CHECK

Houd je van bovenstaande dingen? Dan is dit een boek wat zeker in jouw collectie toegevoegd hoort te worden! Heb je al eerder iets van Jodi gelezen, dan zul je waarschijnlijk geeneens hoeven te twijfelen om deze te kopen want het heeft de Jodi-Feels all over it.. Heb je nog niks van Jodi gelezen? Ook dan hoef je niet te twijfelen 😉 Makkelijk toch? Gewoon kopen dus en jezelf op de bank nestelen met een kop thee erbij en lezen maar! En vooral; GENIETEN..

untitled-11