| DUTCH REVIEW | Gonna catch Pikachu van Lily Frank

Lily Frank
new adult, romance, contemporary
Polder Publishers
10 september 2016
eBook
67

Jen wil het liefst diep wegkruipen onder een steen als een onbekende man in een Pikachu-pak haar vreselijk voor paal zet bij de man waar ze verliefd op is. Kort daarna haalt haar beste vriendin haar over om samen Pokémon Go te gaan spelen. Jen is niet meteen laaiend enthousiast, maar krijgt al snel de smaak te pakken. Bij een Pokéstop ontmoet ze Victor. Ze voelt een leuke klik met hem, maar helaas blijft het Pikachu-incident haar achtervolgen…

In het liefdesspel draait het niet om ‘Gonna catch ‘m all’.
Daar gaat het erom alleen die ene juiste te vangen.

Voor de lezer: dit verhaal is niet geschikt voor kinderen.

Ik ben altijd een beetje huiverig met het lezen van korte verhalen, omdat ik bang ben dat oppervlakkigheid de hoofdrol speelt en de personages niet goed tot uiting komen. Bij dit verhaal heb ik daar vanaf de eerste pagina geen moment bij stilgestaan of me druk over gemaakt, want ik vloog er meteen doorheen. Ik zat gelijk ‘in’ het verhaal en kon me helemaal inleven in het hoofdpersonage. Ik kon gewoon niet stoppen met lezen.
De schrijfstijl is zo ontzettend goed en elke pagina was een echt genot om te lezen. Het liet me smachtend achter, willend naar meer. Ben je nog niet bekend met het schrijfwerk van Lily Frank? Dan ga je nu heel enthousiast geïntroduceerd worden met deze recensie 😉untitled-119744330

Ik zag dit verhaal voorbij komen op Kwante’s facebookpagina, waar haar goodreads update status voorbij kwam en zag dat ze dit verhaal 5 sterren gaf. Ik zag de titel en ik ging al gelijk denken over een eventuele story line, wat een boekje met de titel ‘Gonna catch Pikachu’ voor een verhaallijn zou kunnen bevatten en ik was toch wel geïntrigeerd en wilde meer weten. Kwante’s exacte woorden op whats app waren: bij gonna catch pikachu is het volgepakt met alles in een paar bladzijden en toch klopt het. het was echt zo’n heerlijke humor en ik wou echt zoveel meer!!! Dus ja toen ik dat hoorde wilde ik ook het liefst gelijk beginnen met lezen hihi. Ik kreeg het digitale bestand doorgestuurd van Marijke zelf om te mogen recenseren, waarvoor mijn Grote Dank!

Kwante’s recensie van ‘Gonna catch Pikachu’ vind je overigens HIER, mocht je geïnteresseerd zijn 😉

19744330Even beginnen met: Of je nu wel of niet van pokémon houdt en het pokémon GO spelletje.. Ik weet zeker dat elke lezer dit gaat waarderen; de manier waarop het allemaal verwerkt wordt in dit verhaal. Het is duidelijk aanwezig met momenten en speelt mee aan de manier waarop Jen en Victor elkaar ontmoeten en vanaf daar verder gaan in het verhaal, waarna het af en toe nog een leuke bijrol heeft. Ik vond het echt heel leuk bedacht om het op deze manier te gebruiken in een verhaal. Dus of je nu wel of niet van pokémon GO houdt, je gaat het verhaal gewoon echt leuk vinden, I promise! Het is aanwezig in het verhaal, maar niet zodanig dat je je eraan stoort dat het Teveel aanwezig is, want dat kan ik dus echt niet zeggen. Een mooie balans gewoon in verhouding van pokémon aanwezigheid/verhaal!

Jen, het hoofdpersonage, vond ik vanaf het begin af aan al super leuk. Ik kon me heel goed in haar inleven en haar pittigheid vond ik ook echt een leuke bijdrage aan haar karakter. Ze is pittig en niet op haar mondje gevallen maar ook verlegen en beschamend in bepaalde gênante situaties die voorvallen bv hahahaha. Ik kan haar geen ongelijk geven hoor. Ik was waarschijnlijk gewoon keihard weggerend in zo’n situatie(waar ik niks over ga spoilen, want dat lees je snel genoeg al in het begin) en had mezelf voor altijd opgesloten in huis met de rolluiken omlaag. Jen daarentegen vecht door haar gênante moment heen en doet wat ze moet doen, wat ik enorm waardeer! Haar verhaal volgend wordt je samen met haar verliefd op Victor, vergeet je haar verliefdheid voor Rick compleet en ga je samen met Jen op zoek naar haar Pikachu hihi..
67806da8345ed934098c8f6680bfaf78Victor.. Ik vind hem vanaf het eerste moment al meteen leuk! Met Hoe hij omschreven wordt in het boek is mijn eigen fantasie van zijn uiterlijk op zijn zachtst gezegd kwijl waardig hihi. Ik vind qua gedrag/karakter dat al snel duidelijk wordt voor mij dat Victor en Jen gewoon ontzettend leuk samen zouden zijn. Hun seksuele spanning is ‘off the charts’ maar ook naast dat klikt het gewoon echt tussen hun. Ondanks dat het zo’n kort verhaal is, is er een duidelijke dynamiek aanwezig tussen deze personages, waarvoor mijn complimenten aan de auteur. Als je dat voelbaar weet te maken op zo weinig pagina’s, laat dat echt blijken dat je gewoon een geweldig schrijftalent bent. Mij heeft ze met deze schrijfstijl in ieder geval weten te winnen en ik smacht echt naar meer van deze auteur!
19744330De sexy scenes zijn echt enorm indrukwekkend, ze maken echt een impact en je zit zeer, zeer regelmatig met gloeiende wangen te lezen! *er zijn wel meer side effects hoor die je ervaart tijdens het lezen van deze scenes, maar ik houd het een beetje netjes hier, goed?hahaha maar je kunt je vast wel indenken wat ik bedoel*Laten we zeggen dat ik het jammer vond dat manlief niet in de buurt was op die momenten, zodat ik hem even had kunnen bespringen hihi* Naast de sexy-ness in het boek vond ik de seksuele spanning wat eraan vooraf ging allemaal ook al heerlijk om te lezen, de vonken sprongen er echt vanaf! Wat ik dus ook echt enorm gaaf vond was dat er in dit verhaal niet constant overal omheen gedraaid wordt. Je hebt een mooie opbouwende seksuele spanning en er gebeurt in verhouding ook al snel het een en ander(het is immers een kort verhaal) maar op een zodanige manier dat het wel geloofwaardig blijft. Ik vond het heerlijk om te zien dat er zo spontaan intense dingen gebeurde op bepaalde momenten i.p.v. dat je er dus de helft van het boek voor uittrekt voor ze eens verder gaan dan zoenen.. Ik zeg; prrrr, I LOVE it.. Neemt niet weg dat ik eigenlijk ook stiekem een boek wil van zo’n 300+ bladzijdes hihi want ik kreeg er geen genoeg van.19744330

Zijn ruwe baardstoppels schuren over mijn handpalm. Ik vind het een opwindend gevoel. Voorzichtig buig ik me nog wat dichter naar hem toe en leg mijn lippen zacht tegen die van hem. Victor ademt hijgend uit, verplaatst zijn arm naar mijn rug en trekt me dichter naar zichzelf toe. Zijn warme lijf ligt strak tegen dat van mij. Ik voel zijn opwinding in mijn onderbuik prikken. Zijn tong streelt zachtjes over die van mij en ik vergeet dat ik moet ademhalen.

19744330

Het enige wat ik jammer vond was dat er na die knaller op het eind, het boek abrupt stopte.. Ik was nog niet klaar! Ik wil meer, hallo?!! hihi. Maar dat komt omdat dit zo’n verhaal is waar je gewoon geen genoeg van krijgt, echt niet. Je kunt gewoon niet stoppen met lezen en voor je het weet ben je klaar en dan zit je echt van: Whoa, dat was echt enorm goed! En ik wil MEER! *kruipt smekend over de grond* Laat Lily nu toevallig nog veel meer van zulke verhalen geschreven hebben kwam ik al snel achter; YAY! Ik heb al gelijk een lijstje met titels toegevoegd aan mijn To-Read lijst op Goodreads. Ik kan niet wachten om haar andere verhalen ook te lezen!enthousiasm19744330

Dus.. Houd je van een fast-paced read waarin je jezelf heerlijk kunt verliezen? Dan is ‘Gonna catch Pikachu’ echt een verhaal wat je Moet lezen! Vol met (seksuele) spanning, hele sexy scenes waarbij je kwijlend zit te lezen, leuke story line waarin pokémon Go echt op een geweldig leuke manier is verwerkt met de nodige humor erin en personages die je vanaf het begin af aan meteen leuk gaat vinden. Ik wordt er gewoon echt vrolijk van, dat een kort verhaal als dit mij helemaal weet in te palmen vanaf de eerste pagina t/m de laatste. Ik heb er echt onwijs van genoten en vind dat dit dus ook echt 5 sterren verdiend! Wat Lily bereikt heeft op dit aantal pagina’s is gewoon echt heel goed!! Ik smacht naar meer en hoop snel door te kunnen gaan met Lily’s andere verhalen en ik hoop dat jij nu geen seconde twijfelt om ook te gaan lezen. Trust me, je gaat er echt geen spijt van krijgen! Benieuwd geworden naar dit verhaal?
HET EERSTE HOOFDSTUK KUN JE HIER LEZEN!

En kopen kan HIER voor:

Be your own kind of Beautiful…