RECENSIE: Darkfever van Karen Marie Moning

Karen Marie Moning
Paranormal Romance
Orion publishing
2011
342

"My name is MacKayla, Mac for short. I'm a sidhe-seer, one who sees the Fae, a fact I accepted only recently and very reluctantly.

My philosophy is pretty simple - any day nobody's trying to kill me is a good day in my book. I haven't had many good days lately. Not since the walls between Man and Fae came down. But then, there's not a sidhe-seer alive who's had a good day since then."

When MacKayla's sister was murdered, she left a single clue to her death, a cryptic message on Mac's cel phone. Journeying to Ireland in search of answers, Mac is soon faced with an even greater challenge: staying alive long enough to master a power she had no idea she possessed - a gift that allows her to see beyond the world of man, into the dangerous realm of the Fae.

As Mac delves deeper into the mystery of her sister's death, her every move is shadowed by the dark, mysteriou Jericho...while at the same time, the ruthless V'lane - an alpha Fae who makes sex an addiction for human women - closes in on her. As the boundary between worlds begins to crumble, Mac's true mission becomes clear: to find the elusive Sinsar Dubh before someone else claims the all-powerful Dark Book - because whoever gets to it first holds nothing less than complete control both worlds in their hands.

Untitled 6

Zoals sommige misschien al weten heb ik mijn fangirl hart verloren aan het Paranormal Romance genre. Een heerlijke combinatie van spanning, actie, paranormal elementen en sexyness! Het beste van beide werelden, zoals ik het altijd beschrijf ;). De Fever serie van Karen Marie Moning kwam ik vorig jaar tegen en langzaam aan druppelden de eerste vier boeken van deze serie binnen. Doordat mijn TBR lijst zo oneindig lang is, was dit één van de series die ongelezen bleef. Totdat ik afgelopen week voor de kast stond en besloot; ik ga beginnen. Ik had gewoon echt behoefte aan een Paranormal Romance boek en ik hoorde ook al veel goeds erover, dus why not? Ik vond het een hele leuke read die ik 3.5 sterren gaf!

We volgen MacKayla in dit verhaal. Zij reist af naar Ierland, waar haar zus is vermoord. De politie heeft haar zaak gesloten en niet kunnen achterhalen wie de moordenaar is, dus is MagKayla vastbesloten er zelf achter te komen. Ze komt terecht in een wereld waarvan ze dacht dat het alleen in boeken bestond. Een wereld met FAE, seelie en Unseelie. In één van de laatste telefoontjes die haar zus pleegde, heeft ze het over een oud boek. Vastbesloten om het boek te vinden gaat ze op onderzoek uit en hierbij loopt MacKayla Jericho Barrons tegen het lijf(die op zoek is naar hetzelfde boek), waarmee ze een, op zijn zachtst gezegd, ongemakkelijk verbond aan gaat. Ze botsen enorm met elkaar, maar dat er aantrekkingskracht is, is niet te ontkennen. Maar Barrons houdt nog heel veel achter en geeft niks van zichzelf bloot, dus MacKayla durft hem niet te vertrouwen. Al snel blijkt dat MacKayla zich niet alleen druk moet maken om te achterhalen wie de moordenaar is, WIE Barrons is en Hoe ze in leven moet blijven terwijl er overal Unseelie rondrennen, maar blijkt dat de hele wereld in gevaar is. De sluier tussen de FAE wereld en de mensenwereld is weg en er komen steeds meer Unseelie’s naar de mensenwereld die mensen vermoorden. Het wordt een zoektocht vol actie, spanning, avontuur en een beetje romance.
9d72af256333c8090e8e868302d8461fPERSONAGES:
Ondanks dat Barrons zich als een gigantische eikel gedraagt, zit er zo’n bepaald mysterieus gevoel om hem heen waardoor je je echt behoorlijk tot hem aangetrokken voelt als lezer zijnde. Je wil zoveel meer weten van hem. Hij komt heel dominant en soms zelfs een tikkeltje agressief over, maar ik denk dat het vooral zo’n grote impact op je heeft als lezer zijnde omdat je hem nog niet goed genoeg kent. Dat vond ik dan wel jammer. Hij was ontzettend interessant en mysterieus en prrrr maar voor mij ontbrak er gewoon nog iets teveel in de uitwerking van hem als personage. Ik hoop dat dit in boek 2 meer naar voren komt.
a9c179a2df8656149d77efe2d32f82e2
Het hoofdpersonage, Mac, was goed neergezet vond ik. Ze heeft een realistische en leuke kijk op alles en maakt een hele transformatie door. Van ‘barbie popje’ naar iemand die leert vechten voor hetgeen waar ze van houdt, wat belangrijk voor haar is. maar ik had toch meer willen zien van de bij-personages en daarmee ook meer ontwikkeling in de relaties tussen de personages. Zo komen we o.a. een hele interessante FAE prins tegen, a.k.a. ‘Death-by-sex-FAE’ hahaha.. De FAE’s geven me een beetje het gevoel als wat ik bij de FAE’s heb in the Fae Chronicles van Amelia Hutchins, wat ik helemaal geweldig vind dus dat is voor mij zeker een pluspunt hihi. Voor mij kwam dit personage nog Te weinig naar voren, dus ik kijk alweer uit naar meer van hem!

De schrijfstijl is heel goed en meeslepend. Alles wordt zo goed geschreven zodat je het helemaal voor je ziet als je aan’t lezen bent en tegelijkertijd blijft er ruimte om je eigen fantasie erop los te laten, heerlijk! mysterie is dus genoeg aanwezig in het boek. Het wordt allemaal goed opgebouwd, op een manier waarop je wil blijven lezen en niet kunt stoppen want je wil gewoon zo graag weten hoe alles in elkaar steekt. de beschrijving van de Unseelie bv. is ook erg goed gedaan vind ik. Je kunt je die ‘monsters’ allemaal heel goed visualiseren.
bcf2e157f2f4dd9a12e9fca7540e798aDe spanning naar het einde toe wordt goed opgebouwd. Je vliegt er doorheen en voor je het weet is het boek uit. Ondanks dat ik dus ook wat opmerkingen had aan het boek, ben ik ontzettend benieuwd hoe het verhaal nu verder gaat! In de laatste paar hoofdstukken zit veel actie en krijg je wat meer diepgang in de personages en hun relaties onderling. Jammer dat we daar alleen zolang op moesten wachten haha, dat had van mij toch al eerder in het boek beter naar voren mogen komen. Maar zoals de auteur dit boek nu eindigt, met nog steeds een hele hoop vragen waar je ontzettend graag antwoord op wil, zorgt dit wel ervoor dat je gewoon meteen door wil lezen in boek 2. Voor mij was het geen boek met schokkende plot twists en was het grotendeels voorspelbaar so far, maar dat stoorde me niet in het boek omdat er nog steeds heel veel onbeantwoord is en het verhaal nog alle kanten uit kan gaan. Ondanks die voorspelbaarheid zit er gewoon een hele leuke dosis actie en spanning in die je aandacht er constant bijhoudt en ervoor zorgt dat je gewoon echt een hele leuke leeservaring hebt!

Het boek bevat een kleine beetjes sexyness,
waarvan ik hoop dat ik er in boek 2 VEEL MEER van is hihi :
“Barrons had just given me the most carnal, sexually charged hungry look I’d ever seen in my life, and I was pretty sure he didn’t even know he had done it.”

(stiekem had ik toch wat meer sexy stuff verwacht, aangezien de boeken van Nalini Singh bv. ook door deze uitgever uitgegeven worden en vanaf het eerste boek toch wel al beduidend meer sexy stuff bevat en ook op de achterkant van de cover promotie ervoor wordt gemaakt) Maar daar tegenover staat wel dat het verhaal in dit boek goed opgebouwd is nu, veel achtergrond informatie over de wereld van de FAE bv. en een mooie beschrijving van Mac’s reis. Een spannende reis waarin ze de moordenaar van haar zus probeert te vinden waardoor ze zomaar in de duistere, gevaarlijke wereld van de FAE terecht komt, waar ook een hoop persoonlijke geheimen boven water komen die ze nooit had verwacht.

f1590a09aadb8c4ec363f066a4875266
De redenen waarom ik het boek dus niet meer dan 3.5 sterren gaf, is zeker geen reden om niet door te willen lezen. Ik ga er stiekem gewoon al vanuit dat boek 1 gewoon een mooie opbouw was voor de rest en de boeken hierna alleen maar beter worden. Hetgeen wat ik miste in boek 1, zal in boek 2 hopelijk aan bod komen <3 Daarbij is 3.5 sterren nog steeds netjes en is het boek voor mij gewoon een hele leuke read geweest! Ik had het boek dan ook binnen een dag uit. Eenmaal begonnen, kon ik het gewoon niet laten om elke vrije seconde te lezen, om meer te weten te komen. Het bevat een hoop paranormal elementen <3, actie, spanning en mysterie, en tikkeltje humor, interessante personages en een story-line waar je alleen maar Meer van wil. Ben je op zoek naar een spannend, mysterieus verhaal binnen het paranormal romance genre wat je aan’t denken houdt? Dan is dit boek zeker eentje om in gedachte te houden en te kopen!