RECENSIE: onbereikbaar van Rebecca Yarros

Rebecca Yarros
new adult, contemporary, romance
Z&K
21 juni 2016
304

#22: Alle verantwoordelijkheden overboord gooien en naar het strand gaan.

Als Paisley had geweten welke gevolgen het tweeëntwintigste punt op haar bucketlist zou hebben, zou ze het dan hebben gedaan? Op het strand gaat er iets heel erg mis en daardoor ontmoet ze Jagger, en dat is dan weer heel erg niet mis. Behalve dan dat Paisley al een vriend heeft. En een hartaandoening.

Onbereikbaar is hartverwarmend en hartverscheurend tegelijkertijd, een ijzersterke nieuwe New Adult van Rebecca Yarros.

Ik had al moeite om een recensie te schrijven van onverminderd, maar met onbereikbaar was het misschien nog wel erger. Hoe moet je nu zulke boeken omschrijven als er gewoon niet genoeg woorden zijn om mezelf te uiten, om jullie te laten weten wat ik voel tijdens het lezen van zulke geweldige boeken… Waar onverminderd emotioneel ontzettend beladen was met een duistere wolk erboven(wat zeker niet negatief was! Maar dit is gewoon even om het verschil te tonen), was onbereikbaar juist wat luchtiger met wat meer zonnestraaltjes/humor tussendoor ondanks dat ook in dit boek ontzettend veel heftige dingen gebeuren waar je emotioneel helemaal door overhoop gehaald wordt. Ik kan het gewoon heel erg waarderen dat een auteur bij series als deze bij elk boek wat volgt wel die heerlijke schrijfstijl behoudt, maar het boek/verhaal en personages toch een hele andere invulling geeft en andere dingen laat zien als dat ze in een vorig boek deed zowel qua gebeurtenissen als het laten zien van wat ze als auteur zijnde kan. In de Ten tiny breaths serie van K.A. Tucker (recensie van : BOEK 1 en BOEK 2) is dit ook zo gedaan in alle vier de boeken en die serie is ook zo zo zooooooo geweldig! En rebecca yarros heeft me nu ook al helemaal verslaafd gemaakt op dezelfde manier als dat K.A. Tucker dat toen ook al deed. Damn, wat houd ik toch van goed geschreven New Adult boeken hihi.. Ik durf denk ik wel al te zeggen dat ik zo ongeveer elk boek van haar 5 sterren durf te geven hihi.. Want ook dit 2e boek kreeg 5 sterren, net als het eerste boek.

Teaser #4Paisley heeft een ernstige hartaandoening, een aandoening waaraan haar zus plotseling overleden is. Nu staat Paisley zelf voor de keus om of een pacemaker te laten zetten of om een hele riskante operatie te ondergaan. Haar familie en vrienden willen haar pushen om een pacemaker te laten zetten omdat dat de meest veiligere keus is maar Paisley staat haar mannetje en doet wat ze zelf wil. Het is Haar keuze om te maken en ze laat zich niet pushen om al een beslissing te maken.. Dat respecteer ik heel erg aan haar, dat ze vasthoudt aan wat zij denkt dat goed is voor haarzelf. In de tussentijd blijft ze haar Bucket List afwerken, een voor haar gevaarlijke bucket list want zo ongeveer alles wat erop staat is niet goed voor haar hart. Iedereen om haar heen doet alsof ze van porselein is.. Paisley heeft een relatie met Peyton’s, haar overleden zusje, beste vriend; Carter (Will). Ook hij behandeld haar alsof ze van porselein is, hij is te bang dat Paisley iets overkomt en wil haar beschermen. En dan komt ze Mr. California tegen zoals ze hem noemt ; BOEM. Hij redt haar van de verdrinkingsdood als iemand haar in de zee duwt voor de fun, terwijl ze dus niet kan zwemmen. De instant aantrekkingskracht naar elkaar is niet te ontkennen, het is zo anders als haar ‘veilige’ gevoelens voor Carter. Ze staat in vuur en vlam.. En ik OOK!!! En dit alweer in het eerste hoofdstuk, damn..
Maar Mr. California blijkt dus Jagger te zijn, één van Carter’s mede-studenten op de vliegschool(beste vriend van Josh Walker) en de twee mannen zijn geen vrienden van elkaar. Toch is Paisley vastbesloten om vrienden te zijn met Jagger, maar elke keer dat ze bij hem is wordt het steeds moeilijker om niet over de streep te gaan met hem. En dan komt dat moment dat Paisley en Carter besluiten afstand te nemen van elkaar en krijgt Jagger zijn moment.. gahfdbjfdjgbdfg GOD WAT IS DIT BOEK GEWELDIG!

”One kiss brought my world tumbling down around me.
One kiss transformed me into something I hated
and broke the man I loved in pieces.”

Beiden houden ze geheimen voor elkaar.. Zo weet Jagger dus niks af van Paisley’s hartaandoening en dat is eigenlijk het enige wat me een beetje stoorde in het boek. Dat ze dit gewoon geheim blijft houden voor hem. Ik snap het.. want Jagger is hierdoor de enige die haar niet als fragiel beschouwt en haar behandeld als een normaal persoon, maar dit is tegelijkertijd wel gevaarlijk voor haar. Maar god, ik wilde gewoon dat ze hem in vertrouwen zou nemen, want ik weet zeker dat Jagger nog steeds 100% voor haar was gegaan. Maar nu gaat het natuurlijk op een gigantische manier mis en je hart wordt gewoon helemaal kapot gemaakt als je dit leest, snik snik..

Paisley.. Ondanks dat je niet Echt weet hoe zo iemand als Paisley zich zal voelen, kan ik me wel heel goed voorstellen dat ze zich zo voelt zoals ze doet. Dat ze alles uit het leven wil halen voordat het te laat is, ongeacht hoe roekeloos en gevaarlijk het is voor haar hart. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel een beetje jammer dat ze dan weer net het belangrijkste geheim houdt voor Jagger, want hij had zoveel meer kunnen zijn nog voor haar op die momenten maar ook die keus van haar snap ik wel. Paisley

”Loving Paisley had the same effect on me as my first helicopter ride
– I simply knew where I was supposed to be,
whom I was supposed to become,
and I was meant to be hers.”

Jagger.. tja ik werd al verliefd op Jagger in boek 1 hihi dus om dit boek dan te kunnen lezen was echt ultiem genot! Maar eigenlijk ben ik echt gek op elk mannelijk personage uit deze serie. Ze zijn stuk voor stuk hun eigen IK, met hun eigen verhaal, en stuk voor stuk even HOTHOTHOTTTTTTT. Maar dit boek zorgt dat je nog intensere gevoelens ontwikkeld voor het mannelijke personage door de verschillende POV’s. In boek 1 lees je alles alleen vanuit Ember’s kant, maar in dit boek krijgen we ook de mannelijke POV, Jagger dus, te lezen en FUCK.FUCK.FUCKKKK it killed me.. Zo goed! Jagger heeft mijn hart gestolen vanaf de eerste pagina t/m de laatste. Je krijgt echt geen genoeg van hem!
USWTGSG_banner499
En ik houd ook echt zo erg van het vliegschool aspect in deze boeken. Het is op zijn zachtst gezegd een heerlijke read als je de mannelijke personages mag fantaseren in piloten outfit, prrrrrrrrr… Echt hoor, ik ben helemaal verslaafd! Mannen in uniform: HELL YEAH. Mannen in piloten uniform: I’M-SLIDING-OF-MY-CHAIR-HOT HOT HOTNESSSSSS.

SCHRIJFSTIJL..|
Naast de geweldige personages, de storylines en de vliegschool is het vooral Rebecca’s schrijfstijl wat je als lezer zijnde in het boek trekt en ervoor zorgt dat je het boek niet wil uitlezen, maar één wil worden ermee. Je krijgt gewoon geen genoeg ervan en kunt blijven lezen. Het is een hartverscheurend verhaal over verlies, ziekte en het omgaan ermee, liefde en het ‘leven in het nu’. Paisley’s verhaal en Jagger’s verhaal apart zijn al prachtig, maar als je ze samen ervaart.. VUURWERK. Het wordt zo ongelooflijk mooi geschreven allemaal. Je gaat zo door de mangel gehaald worden emotioneel gezien, je breekt compleet maar het is het allemaal waard. Net als voorgaande boek is dit boek ook zo’n boek wat je met heel veel tranen, een lach en een verliefd hart leest. Zo’n boek wat je helemaal breekt terwijl het tegelijkertijd Alles is wat je zoekt in een boek;
– romantiek en een vleugje sexyness 😉
– spanning en avontuur
– verdriet (want tja het kan helaas niet alleen maar rozengeur en manenschijn zijn he hihi)
– prachtige storyline
– geweldige personages
– een prachtige schrijfstijl met diepgang
Kortom: een MUST-READ!!!!!

“I love you, and it’s not the kind of love that wavers.
It’s the scary kind that doesn’t fade.
I look at you, and I see not just everything I want for my life,
but everything I am, because you took the emptiest, dark pits of my soul
and filled them with you. You are as much part of me as my own heart,
and it doesn’t beat without you.”

Ken je Rebecca Yarros dus nog niet? Ik mocht onlangs een interview doen met Rebecca, waarmee ze mij een dolgelukkige fan-girl maakte!
In deze post kom je meer te weten over Rebecca en haar boeken! => HIER vind je mijn Interview met Rebecca terug!
Ga nu maar heel snel beginnen met deze serie, ik durf je te garanderen dat je geen spijt gaat krijgen, ongeacht welk genre je voorkeur heeft. Deze boeken blijven iedereen bij op de meest positieve manier mogelijk!! Dit koppel ga je nooit meer vergeten, ze laten een afdruk achter op je hart. En de tranen laten een afdruk achter op je gezicht hihi.. Al had ik natuurlijk nog afdrukken zitten van het eerste boek 😉
=> mijn recensie van ONVERMINDERD vind je HIER terug