RECENSIE: Wicked Heart van Leisa Rayven

New Adult, contemporary, Romance
St. Martin's Griffin
17 mei 2016
320

Liam Quinn is talented, gorgeous, and one of the biggest movie stars in the world.

He's also only man Elissa Holt has ever truly loved.

After being out of her life for six years, he and his gorgeous fiancé are set to star in the new Broadway show Elissa is stage managing. The only trouble is, when late night rehearsals bring Elissa and Liam together, the line between what is and what could have been gets blurred, and one moment of weakness will create a scandal that echoes around the world.

Elissa knows that falling for Liam again would be a tragedy in the making, but as any good romantic will tell you, love doesn't always follow the script.

Deze auteur weet nu voor de derde keer mij van m’n stoel te blazen met een fenomenaal boek. Met recht, naast K.A. Tucker van de Ten Tiny Breaths serie, mijn meest favoriete New Adult auteur die ik tot nu toe tegengekomen ben. Met Bad Romeo (recensie lees je HIER) en Broken Juliet (recensie lees je HIER) had ze mij al gewonnen. Met Wicked Heart laat ze nogmaals zien hoe goed ze kan schrijven en waarom ik tot in het diepst van mijn ziel fan ben van deze auteur. Éen van de weinige auteurs die Zoveel emoties in mij kan oproepen tijdens het lezen van een boek en ik krijg er echt geen genoeg van! Het verhaal van Elissa en Liam heeft mijn hart gestolen, net als dat van Ethan & Cassie in de eerdere boeken. Het zit vol met emoties, intensiteit en hot & steamy momenten! Een boek wat je, als je het eenmaal opengeslagen hebt, echt niet meer kunt weg leggen. That’s a promise!
Van te voren had ik eigenlijk wel verwacht dat het weer een emotional rollercoaster zou worden, maar om het daadwerkelijk weer opnieuw te ervaren is weer wat anders. En met emotional rollercoaster bedoel ik dus ook echt dat je gevoelens dit doen tijdens het lezen::
439393
En dat er regelmatig momenten zijn waarin je eigenlijk een pacemaker nodig zou hebben omdat je hart zoveel te verduren krijgt dat het gewoon constant hartkloppingen heeft en je bang bent dat het zometeen stopt met kloppen hihi. Want hoe heftig dit soort leeservaringen lichamelijk kunnen zijn (hihi), hoe meer ik ook geniet. Ik houd ervan als ik dit soort boeken kan lezen, wat mij helemaal gek maken. Een boek waarin je niet snel genoeg kunt doorlezen om naar de volgende bladzijde te kunnen gaan.

Elissa en Liam hebben elkaar 6 jaar geleden voor het eerst ontmoet, per toeval. En ondanks dat ze zichzelf voornam om Nooit meer voor een acteur te vallen, viel ze voor Liam. En HARD. En hij voor haar. Na een hele korte tijd samen worden ze uit elkaar gehaald. Elissa gaat aan het werk
als stage manager en Liam wordt door de jaren heen één van de grootste en hotste acteurs die er rondlopen in Hollywood. En ipv dat Elissa een Happy ever after kreeg met hem, brak hij haar hart. En ook echt kei en KEIHARD. (Op dat moment in het boek kon ik gewoon echt even niet meer ademhalen omdat ik het niet kon en wilde geloven. Ik zat met tranen in mijn ogen te lezen en het voelde echt alsof ik daar zelfs stond en mijn eigen hart in 1000 stukjes op de grond had liggen) Nu 6 jaar later heeft het toeval ervoor gezorgd dat Elissa en Liam moeten gaan samenwerken aan een voorstelling in het theater. Elissa als stage manager(waardoor ze dus veel in contact is met de acteurs) en Liam als hoofdrolspeler van het stuk, samen met zijn verloofde!!!!(Ha you did not see that one coming did ya) Angel die zijn tegenspeelster is in het stuk. Ondanks dat Liam verloofd is, blijkt dat zodra ze elkaar zien de aantrekkingskracht nog even heftig aanwezig is als dat het vroeger was. Alle verdriet en verlangens, vooral verlangens zorgen ervoor dat Elissa’s wereld helemaal door elkaar geschud wordt. Hoe moet ze nu haar werk professioneel kunnen uitvoeren terwijl ze constant geconfronteerd wordt met Liam en zijn verloofde? Het is duidelijk dat ze ondanks haar gebroken hart, niet over hem heen is. En hij misschien ook wel niet over haar? 😉
369aacf05545e023096717ce27313f9cNu ga je denken: love triangle,vreemdgaan? NEE! daar wil ik niets van lezen. Maar gelooooof me… LEES dit boek. Ook al houd je niet van love-triangles bv. Heb gewoon vertrouwen in mij als ik zeg dat je gewoon gaat houden van dit boek.. Je gaat me bedanken, Ik weet ‘t zeker 😉

Liss is een personage waarmee je vanaf het begin gelijk meeleeft. Je voelt haar verlangens naar Liam, want mijn god..He’s some kind of specimen , prrr… Maar ook haar verdriet en vooral de struggles die ze heeft als ze Liam met zijn verloofde ziet. Mijn god, wat een PIJN brengt dit boek met zich mee zeg.. Het verscheurde me echt..En dan heb je die momenten dat ze samen zijn en dan voel je zoveel adrenaline door je heen pompen. Het is zo sexy en spannend en WAUW gewoon. Elke keer dat Liss en Liam bij elkaar in de buurt zijn is er vuuwerk en voel je
de vonken zelf ook overspringen. Maar ze kan hem niet hebben en dat blijft pijn doen.. Dus be prepared. Je hart wordt helemaal vertrapt en je kunt het boek wel tegen de muur gooien of verbranden want .. het doet gewoon pijn. Er is maar zoveel wat je kunt verdragen zonder dat je het niet meer aankunt en dit boek zat op het randje van de afgrond hihi. En toch kun je niet stoppen met lezen, blijf je jezelf dit aandoen als lezer zijnde omdat je MOET weten hoe het verdergaat. Omdat je meer momenten tussen Liss en Liam wil omdat ze zo perfect zijn samen en gewoon, zucht..
273489d72bbbc128d36163e77815b1ab

Liam is, ondanks dat hij je hart breekt samen met dat van Liss, zo’n bookcrush die zich vastgrijpt aan je hart en nooit meer loslaat. Je voelt hem tot in je ziel doordringen. Zo geweldig is hij.
Terwijl ik hem tegelijkertijd wel wat aan wilde doen omdat hij alles zo vern**kt heeft, bah!!!!
Maar god, je kunt gewoon niet anders dan verlangen naar een man als hem, echt niet..
#TheStrugglesAreSoVeryReal
8711110b8ec97cd66e2e43c89fd692d8

De bijpersonages zijn ook geweldig, stuk voor stuk! Angel, Liam’s verloofde, is ook nog eens geen bitch waardoor je haar eigenlijk gaat haten. Omdat je het dan ook erg vind voor haar als er iets zou gebeuren tussen Liam en Liss. Dus echt, je Feels worden constant van het ene uiterste naar het andere uiterste gegooid en je weet gewoon echt niet meer hoe je ermee om moet gaan.

Dan hebben we Josh nog, Liss’s beste vriend waar ze mee samenwoont. En hij is zo leuk!!!!
Heerlijke comments overal op en echt een heerlijke toevoeging aan het verhaal. Ik heb echt genoten van hem erin van begin tot eind!!

En de plottwist.. MIJN GOD. Je kunt het haast niet geloven, maar toch is het echt zo. En het is gewoon echt zo PERFECT. Ik kreeg van een vriendin al een beetje troost dat ik vol moest houden enz.. Maar ik had verder niet in de gaten hoe het dan in godsnaam allemaal op zijn pootjes terecht zou moeten komen. De angst was Echt!! Ik zag het dus ook echt niet aankomen en had ook niet verwacht dat er nog zoveel meer achter zou zitten overal en OMG op dat moment val je, al was dat eigenlijk onmogelijk, NOG harder voor Liam.Het boek blijft spannend tot het eind want er wordt nog veel meer roet in het eten gegooid voor Liss en Liam.. Zullen ze hun weg naar elkaar terug kunnen vinden?

“I’ve spent years trying to block out how you look. And sound. And feel. And before this show, I’d gotten pretty good at it. But now, here you are, in front of me every day, and it blows my mind that a single touch from you still has the power to ruin me. And whenever it happens, I forget about the choices I’ve made, and the circus my life’s become, and I wantyou. Consequences be damned.”

Leisa Rayven is gewoon echt een geweldige auteur, zo’n soort auteur waarvan je zonder überhaupt een samenvatting te hebben gelezen al gelijk een nieuw boek van zou pre orderen als het aangekondigd wordt. Want je wilt gewoon ALLES van haar lezen. En herlezen, heel vaak! Ze schrijft zo geweldig. Een geweldige balans en combinatie van intense emoties, goed verhaal en personages, hoge verwachtingen die waargemaakt worden en een amazing schrijfstijl. Haar boeken laten je echt Niet meer los. Zoek je dus een romantisch boek met een hartverscheurend, intens, emotioneel en super sexy verhaal? Dan zoek niet verder want dat heb je gevonden. Zowel dit boek, als haar eerder verschenen Bad Romeo en Broken Juliet zullen je verliefd laten worden op deze auteur en alles wat zij gecreëerd heeft in haar boeken. Een perfect boek voor Elk moment van de dag en zeker ook een heerlijk boek om mee te nemen op vakantie. Een amazing read van begin tot eind. Wacht niet langer en koop nu:

Ik hoor heel graag wat iedereen wat al iets van haar las, van haar boeken vind.
Of je net zo’n grote fangirl bent geworden als mij?