| DUTCH REVIEW | Verliefd & Verloren van lizzie van den Ham

Lizzie van den Ham
Roman, Contemporary
Dutch Venture Publishing
15 juni 2016
ebook
250

Deze romantische chicklit van Lizzie van den Ham is als eboekenserie al duizenden keren verkocht op iTunes, bol.com en Kobo. Nu ook als compleet verhaal in paperbackformaat verkrijgbaar! Wat zou je doen als de knappe jongen die je op een concertavond tegen het lijf bent gelopen en die je graag beter wilt leren kennen, plotseling in je mentorklas blijkt te zitten..? Het overkomt Gemma Visser tijdens haar eerste jaar als docente Engels op het Thorbecke College. En hoe langer zij en Julian elkaar meemaken op school, hoe moeilijker het wordt om te ontkennen dat er iets broeit tussen hen twee. Maar meent Julian het wel zo serieus? En vindt Gemma hem leuk genoeg om haar baan ervoor op het spel te zetten?

Een geweldig FeelGood boek van eigen bodem wat heerlijk weg leest van begin tot eind.
Ik heb er echt van genoten en geef het boek 3.5 sterren. Romantisch en ontspannend om te lezen, gewoon lekker genieten. Verder is de schrijfstijl ontzettend prettig en dat zorgt ervoor dat je er sneller doorheen gaat dan je in de gaten hebt en voor ik het wist had ik het boek zelfs al uit. Ik las ‘m op de telefoon dus ik had het boek ook altijd bij de hand, erg fijn 😉 hihi. Maar echt, ik vind het heerlijk om een boek van eigen bodem te lezen wat zo lekker weg leest, just love it! Lizzie van den Ham is een auteur die ik zeker zal onthouden en waar ik meer van wil lezen. Ik kreeg dit ebook via Dutch Venture Publishing in ruil voor een eerlijke recensie. Ik vind het nog steeds ongelooflijk gaaf dat ik voor deze uitgeverij boeken mag lezen, want op deze manier hoop ik tzt ook meer auteurs van eigen bodem aandacht te kunnen geven op mijn blog, startende dus met dit boek.

We volgen dus het verhaal van Gemma, alles wordt vanuit haar POV geschreven, die een super aantrekkelijke jongen, Julian, ontmoet tijdens een avond uit. Als ze Julian dus ontmoet tijdens het optreden met zijn band en ze elkaar dan aankijken in dat café.. My god! Heerlijk, zulke momenten waarin de vonken er gelijk vanaf spatten. Ik ben echt een sucker for romance en houd van die intense oogcontact momenten. Daar smelt ik echt voor. Dat zet dan al gelijk een goede toon voor mij aan het begin van het boek hihi. Intussen begint Gemma met het werken op het Thorbeck College waar ze les gaat geven in Engels en tot haar grote verrassing krijgt ze zelfs al een mentorklas aangeboden, een uitdaging die ze graag aanneemt om te laten zien wat ze in huis heeft. En dan komt het moment dat ze de schok van haar leven krijgt. Haar hoop op een eventuele relatie met een ontzettend leuke jongen die de grond ingeboord wordt:

“En toen zag ze iemand op zich af komen die haar de adem benam. Haar ogen werden groter en haar hart leek plotseling wel stil te staan. Dat donkere haar, goede figuur en dat baardje van twee dagen.. What the hell…Dat kon toch niet waar zijn?!”

En OF het waar is. Daar komt Julian, de leuke jongen uit het café wat met zijn band optrad, haar klaslokaal binnenlopen, als leerling… van haar.

Gemma is echt een heel leuk personage! Ze is zo herkenbaar voor mij in haar gedachtegang dat ik totaal geen moeite had om me in haar in te leven en hoe ze omgaat met deze awkward situatie waarin ze terecht komt. Waarin ze het liefst aan haar verlangens wil toegeven, maar bang is voor de buitenwereld en wat voor effect dat dus ook op haar baan zou hebben. De struggles die ze heeft om zoveel mogelijk afzijdig te blijven tov Julian(waar ze eigenlijk gewoon gigantisch in Failed hihihihi wat ook Heel erg Begrijpelijk is). Het lijkt me echt een vreselijke situatie om in terecht te komen. En wat ik dan zo ontzettend frustrerend vind is dat ze dan inderdaad Jules ontmoet nog voordat ze hem op school gaat tegenkomen en hem dan de eerste dag op school in haar klas krijgt.. F********CK. Dat is toch even alsof er een ijskoude emmer water over je heen gegooid wordt. Dan ontmoet je een jongen waar je zo’n sterke aantrekkingskracht mee hebt en stiekem al hoopt dat er meer van gaat komen en dan ‘mag’ het niet. Echt hoor, the struggles. Poor Gemma.En dan is Julian ook nog zo lief, dat hij voor Gemma en voor mij als lezer zijnde haast onweerstaanbaar is. En wat baal je dan zeg als hij eigenlijk off limits is. Het wordt natuurlijk steeds lastiger voor ze om hun gevoelens voor Elkaar maar ook nog eens de buitenwereld geheim te houden. Toegeven is 1 ding, maar het bekend maken aan de buitenwereld is weer iets heel anders als je in zo’n situatie verkeerd. Beangstigende keuzes wat dan uiteindelijk gemaakt moeten worden..

Het verhaal zelf had misschien wel wat meer drama mogen bevatten of ‘drempels’ of hoe je het ook mag noemen, want heel veel spannends gebeurde er op zich niet. Het is niet super origineel en verrassend maar wel een boek wat ik met een glimlach op mijn gezicht gelezen heb want het was gewoon echt heel leuk en da’s het belangrijkste: dat het een leuke leeservaring is geweest en dat was het voor mij. De Gemma/Julian momenten waren echt genieten gewoon maar ook de dialogen en whatsapp berichten die Gemma met haar zus deelt enz. heb ik met een glimlach gelezen. Dit was mijn eerste kennismaking met een boek van Lizzie van den Ham en dat smaakt naar meer!

Ook nieuwsgierig geworden naar dit leuke romantische boeken wil je hem aan je collectie toevoegen? Kijk dan snel even in de webshop van Dutch Venture Publishing om hem te kopen: