RECENSIE: Tiger’s Curse van Colleen Houck

Young Adult
Sterling
11 januari 2011
Paperback

Passion. Fate. Loyalty.

Would you risk it all to change your destiny?

The last thing Kelsey Hayes thought she’d be doing this summer was trying to break a 300-year-old Indian curse. With a mysterious white tiger named Ren. Halfway around the world. But that’s exactly what happened. Face-to-face with dark forces, spellbinding magic, and mystical worlds where nothing is what it seems, Kelsey risks everything to piece together an ancient prophecy that could break the curse forever.

Tiger’s Curse is the exciting first volume in an epic fantasy-romance that will leave you breathless and yearning for more.

Dit boek gaf me een heel tegenstrijdig gevoel! Ik vond de storyline en elementen in het boek echt SUPERGAAF, net als de personages, maar tegelijkertijd kon ik mezelf niet 100% verliezen in het boek. Ik geef het boek uiteindelijk dus 3.5 sterren en ga proberen uit te leggen wat mijn favoriete en minder favoriete meningen zijn over het boek. Maar 1 ding kan ik je vertellen: Als je van Indiana Jones houdt, tijgers, Indische elementen, een geweldige Romance.. Dan ga je dit boek echt ontzettend leuk vinden! 109752419e4de26dc4f9b68a35ebe214

De storyline is geweldig: Avontuur,actie,magie en folklore..
Een geweldige romance erbij en je hebt een geweldige combinatie!

We leren Kelsey kennen als een wees wat bij een pleeggezin woont. Ze krijgt een baan bij het circus aangeboden waar ze de dieren trainer gaat helpen met zorgen voor de honden en de tijger die ze in het cirsus houden. Kelsey heeft vanaf het begin af aan al een speciale band met deze witte Bengaalse tijger genaamd Ren. Zo speciaal zelfs, dat ze krijgt aangeboden om hem te vergezellen tijdens zijn reis naar India, waar hij naar een reservaat wordt gebracht om daar in vrijheid te kunnen leven. Kelsey accepteert en zo vertrekt ze dan in haar up, samen met Ren, naar India..

Onderweg wordt ze opeens helemaal alleen gelaten met Ren als de chauffeur die hun naar
het reservaat zou brengen, verdwijnt. Kelsey kan niks anders dan Ren volgen die de jungle in rent.
Daar veranderd Ren opeens in een mens! Een prins genaamd Dhiren. Dhiren is slachtoffer van een 300 jaar oude vloek en vraagt Kelsey om haar hulp om deze vloek proberen te verbreken.
Kelsey is zo’n persoon met een goed hart en die iedereen wil helpen. Daarnaast heeft ze ondertussen al zo’n speciale band gekregen met Ren, dat ze het ook moeilijk vind om afstand te nemen, dus gaat ze ermee akkoord om Ren te helpen de vloek te verbreken. Vanaf dan worden Ren en Kelsey van het ene avontuur naar het volgende gestuurd. Dit heeft allemaal echt zo’n Indiana Jones feels en dat vond ik echt geweldig. Ik houd van dit soort avonturen!
89e09d22dfa0daae1d64bd725e2008e0

In de tussentijd heeft Ren elke dag even tijd dat hij van tijger een mens kan worden en kan praten met Kelsey. Zo leert ze niet alleen de tijger Ren kennen, maar ook de echte persoon die er achter hem schuilt. Elk beetje meer wat je dan te weten komt over Ren zorgt ervoor dat je net als Kelsey alleen maar harder en harder voor hem valt. Hoe verder ze komen met het oplossen van de vloek, hoe meer tijd er voor Ren is om als mens door te brengen.

“The dangerous one was Ren. Innocent though the white tiger he appeared to be, he was a compelling predator. Utterly irresistible — like a Venus flytrap. So alluring, so tempting, so deadly. Everything he did was seductive and possibly hazardous to my health.”

De Romance in het boek wordt dus heel erg opbouwend geschreven, wat ik normaal heel goed vind. Maar zowel de romance als het hele verloop van het verhaal werd op een gegeven moment wel een sleur voor me, ondanks dat ik heel hard aan’t vallen was voor Ren! Het duurde allemaal te lang vond ik en elk nieuw hoofdstuk werd een beetje een herhaling van de vorige hoofdstukken, sommige dingen werden te uitgebreid beschreven en dat vond ik heel erg jammer. Dit was dan ook wat mij ervan weerhield om dit boek meer sterren te geven. Hierdoor kon ik mezelf namelijk niet 100% verliezen in het boek, wat ik wel heel graag had gewild.

“We looked at each other for a minute, not saying anything, but I could feel the air between us shift. It became thick, sultry, and tangible—like when the air changes right before a storm. I could feel its power envelop me as it brushed across my skin. Even though I couldn’t see it, I knew a storm was coming.”

de personages Vond ik echt stuk voor stuk geweldig! Je wordt verliefd op Ren, leeft mee met Kelsey en Mr. Kadam is het soort personage wat je vanaf het begin af aan respecteert en waar je van geniet op de momenten dat hij aanwezig is in het verhaal. Dan leren we nog Kishan kennen, Ren’s broer, wat ook slachtoffer is van de vloek en zijn dagen sindsdien slijt in de jungle als zwarte tijger. Kishan is het soort ‘bad boy met een goed hart’ personage wat voor opschudding zorgt hihi.. Het soort personage waar je ook gelijk voor valt en meer van wil! En hoe geweldig ik Ren ook vind als Mens, ik ben ook echt zo verliefd op hem als Tijger. Kelsey’s momenten met Ren als tijger zijn echt ‘to die for’!!! Van sentimentele momenten tot hartkloppingen-momenten en van tijd tot tijd de nodige lachwekkende momenten. Het is gewoon elke seconde genieten!
58750bbafe16f19725147611193dd251

De schrijfstijl was dus een beetje tegenstrijdig voor mij. Met momenten vond ik dus echt dat er veel te weinig vooruitgang in zat en het een sleur werd, maar aan de andere kant is de wijze waarop Houck alles neerzet ook weer amazing! De hele achtergrond van de vloek wat wordt uitgelegd, de personages en hun ontwikkeling zijn heel erg goed en de dialogen tussen de personages zijn met momenten hilarisch en gewoon GEWELDIG neergezet! Dusja, gewoon tegenstrijdig dus voor mij haha.

En dan hebben we nog het plot. Er zit echt een ontzettend goed plot verwerkt in het verhaal en er gebeuren dingen op het eind; MIJN GOD. Een cliffhanger waar je ‘u’ tegen zegt en ervoor zorgt dat je echt zo graag wil weten hoe het verder gaat met het verhaal vanaf hier!
Maar ik wil kelsey wel echt zo hard door elkaar rammelen he!  Dankzij haar brak mijn hart in duizend stukjes en is mijn droom vernield. En ik hoop zo hard dat het weer gelijmd gaat worden.

conclusie. Ik vond het concept van de hele vloek en de Indische elementen GEWELDIG! Ik ben sowieso heel erg fan van shapeshifters in boeken. En dan ook nog in combinatie met tijgers, prrrrr. Dit boek is een geweldige combinatie van magie,folklore,actie en romance. Het enige waar ik bang voor ben, aangezien in het volgende boek Kelsey op pad gaat met Kishan.. Is een love-triangle. En dit is echt geen serie waarin ik een love-triangle wil zien want ik ben echt ongelooflijk fan van Ren. Ik vind Kishan ook geweldig, maar Ren is gewoon.. zucht,prrr Hij heeft mijn hart gestolen. En dit weerhoudt me er stiekem een beetje van om aan boek twee te beginnen alhoewel ik ook heel graag ‘meer’ Kishan wil zien hihi. Maar ik ben gewoon bang dat Kishan ook TE leuk is om te negeren en in dat geval wordt mijn hart zo erg verwoest, dat kan mijn fangirl hartje echt niet aan! #TheStrugglesAreReal. Ik heb dus nog geen idee wanneer boek 2 gelezen gaat worden, maar het gaat wel gebeuren 🙂