| DUTCH REVIEW – New Adult | Ik verdrink zonder jou van Jasinda Wilder

Jasinda Wilder
New Adult
Uitgeverij Q
5 april 2016
300
Recensie Exemplaar

Oz Hyde is een bad boy. Hij rijdt op een motor, rookt, is roekeloos en heeft een verleden vol problemen. Zijn moeder en hij verhuizen elke paar jaar dus hij heeft nog nooit een echt thuis gehad. Hij heeft dan ook nog nooit een echte betekenisvolle relatie kunnen of willen hebben.
Dan ontmoet hij Kylie. Voor Kylie zou hij alles doen. Hij probeert bij haar uit de buurt te blijven, omdat hij vindt dat hij niet goed genoeg is voor haar. Kylie weigert echter om Oz op te geven. Maar kan ze hem nog redden? Of is het al te laat?

Ik zag de eerdere 2 boeken al regelmatig voorbij komen in het verleden en deze boeken stonden op mijn wishlist, dus toen ik dit boek, boek 3, aangeboden kreeg was ik razend enthousiast om eraan te beginnen en nu zit ik hier dan met een heel blij gevoel deze recensie te schrijven! Duizend maal dank aan Uitgeverij Q voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar. Jullie hebben deze blogger heel blij gemaakt want wat was het een geweldige Read!
untitled-3
misc_heart_divider_line

Ik wil even beginnen met het vermelden van het feit dat ik echt heel erg van het New Adult genre ben gaan houden en dit is zo’n boek wat me dat dan ook zeker weer laat inzien. De eigenlijk altijd wel traumatische achtergrond van één van de personages vind ik ontzettend interessant. Om te zien hoe een personage gebroken is en/of zich afsluit van de buitenwereld vanwege de ellende die hij/zij meegemaakt heeft in het verleden. En om dan te zien wat Liefde met zo’n persoon doet.. Hoe de Juiste persoon zo iemand dan uit het donker kan halen en naar het Licht kan brengen, dat vind ik altijd zo prachtig om te lezen. Maar net als je denkt dat alles goed gaat; BAM! Dan worden je emoties weer alle kanten uit geslingerd en zit je er van het een op het andere moment compleet verloren bij. Waar je net nog gelukkig was en dolblij voor de personages, zit je het volgende moment met een shock te lezen en te bidden naar wie dan ook dat alles goed mag komen.. slik. Zo’n boek is ‘Ik verdrink zonder jou’.

“You and I? It may end badly. I may get hurt. But guess what? I don’t care! I’ve never had my heart broken. Maybe I’m fine with risking it, because it’s better than being afraid and going through life bored.”

De storyline in dit boek wordt met muziek verweven en dat vind ik echt prachtig gedaan door de auteur. Als een emotioneel persoon zijnde weet ik zelf ook maar al te goed wat mooie muziek voor een invloed kan hebben op een persoon, in welke situatie dan ook. Muziek kan troost bieden, een uitlaatklep voor je zijn en nog veel meer. En dat wordt ook op deze manieren in het boek gebruikt en ik vind het GEWELDIG! Dit verhaal begint dan ook zoals veel anderen verhalen beginnen; meisje ontmoet jongen en Bam daar is de aantrekkingskracht die van de bladzijdes af spat! Maar de jongen, Oz Hyde, vind zichzelf niet goed genoeg voor het meisje, Kylie, en besluit om haar zoveel mogelijk op afstand te houden en niet te hard voor haar te vallen. Maar Kylie is erg vastbesloten en Oz verliest dan ook al snel zijn kracht om haar tegen te houden, al blijft hij doodsbang om haar pijn te doen omdat hij ‘weet’ dat hij slecht voor haar is. Ze komen samen in de ‘muziek’ terecht. Hierin begint Oz zichzelf te ontdekken en hierdoor komen hij en Kylie nog dichter tot elkaar. En mijn god wat zitten er heerlijke, steamy scenes in dit boek, ik genoot van elk woord!! Maar we krijgen nog te maken met dramatische gebeurtenissen die je op het puntje van je stoel laten zitten, een jaloerse beste vriend genaamd Ben en Oz zijn ‘leven’ wat van invloed is op de relatie die aan’t ontstaan is tussen Kylie en Oz. Gaan Oz en Kylie dit samen overwinnen? Dat is de vraag die je knarsetandend jezelf het hele boek door blijft afvragen.. Deze vraag zorgt ervoor dat je elke seconde die je hebt wil doorlezen omdat je gewoon echt MOET weten (ja het is echt een instinctieve drang die ervoor zorgt dat je geen afstand kunt nemen van het verhaal) hoe dit af gaat lopen.

“You saved me, you know. Life had me running. Had me by the throat, and I really was falling under, losing hope. And then I met you, and you gave me a reason to keep my head above water. You taught me to swim. You taught me to life. And instead of giving up, I fell in love. I fell under your spell, Kylie, and ever single day since, I’ve fallen further and further under for you.”

De schrijfstijl; Ik was heel erg verrast om te ontdekken dat dit boek vanuit twee mannelijke POV’s wordt geschreven. En dit was echt een hele aangename verrassing! We lezen vanuit Oz’s POV en van Colt’s POV, Kylie’s vader. Colt is een terugkerend personage uit de eerdere boeken wat ik ervan begreep, dus voor de lezers die boek 1 en 2 al gelezen hebben zal dit echt enorm leuk zijn! Vanuit Colt’s POV krijgen we stukken te zien uit zijn eigen verleden omdat hij door de Kylie/Oz situatie een soort van gedwongen wordt om hieraan terug te denken. De auteur zal dit ook bewust gedaan hebben zodat je ook een beetje weet wat er al in de eerdere boeken is gebeurd. Omdat Oz een problematisch verleden heeft en ook een beetje zelfdestructief is, wat herkenbaar is voor Colt, is Colt in het begin doodsbang voor de relatie die ontstaat tussen Oz en zijn dochter.. Erg begrijpelijk voor een papa zijnde denk ik hihi. Ik vond het echt heel leuk om Colt’s POV te lezen en je zult ook echt merken dat dit een meerwaarde is voor het boek. Het was wel even wennen aan de gedachtegang van een man moet ik zeggen. Oz bv. is een duidelijke hormonale jongen en neemt geen blad voor zijn mond in zijn eigen gedachtes, zullen we maar zeggen hihi.. Maar je wordt gewoon zo snel in dit verhaal gezogen, dat je niet anders meer wil dan Oz zijn verhaal te lezen. De mannelijke POV’s zijn dus echt een geweldige zet geweest van de auteur en ik heb er echt van genoten!

De personages vond ik echt stuk voor stuk geweldig, zowel hoofd als bij personages! Je wil zo graag weten waarom Oz’s moeder alles uit het verleden geheim houdt omdat je zo graag dezelfde antwoorden wil weten als waar Oz al zijn hele leven naar vraagt. De ouders van Kylie, Colt grotendeels want de moeder is wel in mindere mate aanwezig, vind ik ook geweldig. Hun achtergrond en hun aanwezigheid in de muziekwereld die verwerkt wordt in de storyline en met de hoofdpersonages is een mooie toevoeging. En dan hebben we nog Ben.. Kylie’s beste vriend die er te laat achterkomt dat hij zijn kans heeft gemist met Kylie. Met elk personage ga je gewoon meeleven, met elk personage krijg je al heel snel een band.

“Grab my hands and stop me, because if you don’t, you’re mine. And I’m yours, and whatever else happens, we’ll have something beautiful and perfect, and it’ll mean something, for as long as it lasts.”

Natuurlijk krijgen we uiteindelijk de antwoorden waar we naar zochten en dat was echt een verrassende plottwist! Oké hier en daar werden wat dingen prijsgegeven, maar het was overall echt een verrassing en ook ontzettend goed geschreven! Het boek is echt verpakt in een hele hoop emoties en Feels met een mooie strik eromheen! Ik vind het geweldig ook dat zo’n mannelijk personage als Oz op emotioneel gebied zo veranderd door het boek heen en zich steeds meer openstelt. Op die momenten zat ik echt met een brok in mijn keel te lezen. Ik vind het boek gewoon echt geweldig, kan er niks anders van maken; geweldig gewoon! Van de storyline tot de personages en hun ontwikkeling, de schrijfstijl, de dialogen, de hot en steamy scenes, de plottwist, de epilogue (!!!!!!!! die is amazing), gewoon ALLES! Een geweldige toevoeging aan het New Adult genre en ik kan dit boek dus echt aanraden! En ik kan nu dus ook echt niet wachten tot ik boek 1 en 2 kan lezen, want omygod dit was gewoon geweldig en ik heb meer nodig!
Ben je dus op zoek naar een leuk new adult boek? Wil je een keer iets meer dan een Young Adult en ben je toe aan een iets meer volwassener boek? Een boek wat je in 1 zit uitleest omdat je het niet weg kunt leggen? Dan is dit het boek wat je moet kopen! Een heerlijke Read!

untitled-11