RECENSIE: Did I mention I need you? van Estelle Maskame

Wel even een waarschuwing.. Lees deze recensie NIET als je boek 1 nog niet gelezen hebt, want er komen bepaalde dingen naar boven die boek 1 spoileren.

Oké ik lees dit boek Net uit en ik krijg mijn gevoelens gewoon niet geordend, maar ik Moet dit nu van mij af schrijven. Mijn hart ligt gebroken op de grond, helemaal vertrapt.. En het volgende boek komt pas in juli.. JULI! #MYSTRUGGLESAREREAL. Ik vond boek 1 een leuke read en vooral naar het einde toe steeds leuker worden(recensie vind je HIER), maar dit vervolg krijgt echt een dikke 4 sterren van me. Het hield me gevangen van begin tot eind en wat is het een rollercoaster aan emoties. Ik moet er echt even goed voor gaan zitten en het laten bezinken, want Wow!

439393

It’s been a year since eighteen-year-old Eden Munro last saw Tyler Bruce: her 26857520stepbrother…and her secret love. Although they called time on their forbidden relationship for the sake of their family, Eden can’t help but feel excited when Tyler invites her to join him in New York City for the summer.

Anyway, Eden is happy with her boyfriend Dean, and surely Tyler has moved on too. But as they spend a long, hot summer in the excitement of the city that never sleeps, it soon becomes obvious that they aren’t over each other. But can they resist temptation?

In Did I Mention I Need You?, the second volume of Estelle Maskame’s phenomenal DIMILY trilogy, Tyler and Eden must face up to their feelings and decide what to do next. Is their love strong enough to face the challenges that lie ahead?

storyline. We zijn een jaar verder na de gebeurtenissen uit DIMILY en Eden heeft nu een relatie met Dean. Toch besluit ze om Tyler’s aanbod aan te nemen en voor 6 weken naar New York te komen. All hell breaks loose then.. Alsof het de dag van gister was, komen alle gevoelens weer gelijk naar boven als ze Tyler ziet. De seksuele aantrekkingskracht is nog VOLOP aanwezig en haar liefde voor hem is zeker niet minder geworden. Dit is op z’n zachtst gezegd dus echt een hele vervelende situatie nu hihi.. De storyline gaat gepaard met het voelen en ervaren van de meest intense emoties die je je maar kunt bedenken. Het ene moment doet je hart zoveel pijn dat je denkt dat het uit je borstkas springt, het andere moment spring je een gat in de lucht van blijdschap. Je voelt alles mee met de personages alsof je het zelf beleeft. En aangezien er in dit boek weer net zoveel intensiteit, eigenlijk nog meer zelfs, zit als in het eerste boek betekent dit dat je er zeker van moet zijn dat je geen hartritmestoornissen hebt voordat je het gaat lezen. Want anders kan ik niet garanderen dat je het zonder een dokter in te schakelen kunt uitlezen hihi.. Het zit gewoon bomvol met FEELS en arrhgbhdfgbjhfgb ik raak gewoon gefrustreerd ervan dat ik dit boek niet goed in woorden kan omschrijven omdat er zoveel is om over te praten en ik ook niet wil spoileren.

diminy_1

personages. In dit boek leren we een paar nieuwe personages kennen die gelinkt zijn aan Tyler en zijn verblijf in New York. 1 personage, Emily, vond ik in het begon nog niet zo leuk… hihi Maar dat draaide naderhand bij en ik hoop echt dat we haar nog eens tegenkomen in boek 3 🙂 Dan heb je nog Tylers kamergenoot, ‘Snake’ en hij is echt een typische ‘college guy’ kamergenoot. Niet vervelend ofzo, gewoon een hele leuke toevoeging aan het verhaal.

Personages van de vriendenkring komen terug in dit boek natuurlijk, waaronder mijn erg gehate personage Tiffany.. Ik had zo gehoopt haar niet meer tegen te komen na boek 1, want ik HAAT haar echt heel erg haha. Maar het geluk was niet aan mijn zijde dit keer en in dit boek is ze weer op oorlogspad, dus bereid je maar voor!! Rachel zien we weer even en Dean dan natuurlijk ook en het is allemaal zoooooo heftig en intens en aaaaaaahhh… dat dus..

Tyler vind ik tov boek 1 erg vooruitgegaan. Ik vind het geweldig dat hij een stuk positiever geworden is en om leert te gaan met zijn verleden en zoveel is gegroeid ook in het afgelopen jaar. Hij is nu vrijwel de persoon geworden waarop ik heel boek 1 op zat te wachten om zichzelf te laten zien aan ons lezers. De persoon die gebroken is geworden in het verleden, maar toch besluit dat hij ervoor wil gaan. En Eden.. Eden is misschien niet elk moment voor elke lezer even aantrekkelijk(er waren momenten dat ik ook even zo’n grrr/irritatie uitdrukking had), maar ik kan me ook weer heel goed in haar inleven. Er gebeuren dingen in het boek die me ontzettend pijn doen wetende dat ze bepaalde personages ontzettend schaden, maar tegelijkertijd snap ik wel ook waarom het zo gebeurt als het gebeurt. Eden zit overal middenin en moet keuzes maken die haar wereld helemaal op de kop zet met drastische en vreselijke gevolgen. Zelf vind ik Eden geen ‘sterk’ personage, maar ook dat soort personages zijn van tijd tot tijd zeer interessant om als hoofdpersonage tegen te komen in een boek. En zeker in een boek met situaties als wat je hierin tegenkomt. Er zullen lezers zijn die zullen oordelen maar ook lezers zijn die juist begrip kunnen opbrengen voor dit personage. Het is voor mij een beetje van beide en dat vind ik zelf juist wel interessant.
3days3quotes_7_1

Het boek eindigt met een Cliffhanger.. En ook echt eentje die je laat schreeuwen van frustratie. DIT KUN JE TOCH NIET MENEN? GA JE ECHT NU STOPPEN MET SCHRIJVEN OP DIT MOMENT IN HET BOEK?*schreeuwt tegen de auteur*, OP DIT FREAKING MOMENT? En als je dan doorbladert zie je inderdaad geen epilogue… sh*t. En dan zit je daar met AL JE FEELS en geen vervolg omdat die pas in JULI!!!! uitkomt. Gelukkig heb ik een paar bookbuddies die mijn pijn volledig begrijpen na het lezen van dit boek en kan ik daar mee fangirlen en de dagen aftellen totdat boek 3 op de deurmat valt..
how am i suppose to live

Dus ehm, ja.. Ondanks de pijn waarmee je achterblijft na het lezen van dit boek, kan ik ook juist na dit boek alleen maar nog Harder roepen: Ga deze serie lezen!!! Net als in boek 1, zit hier ook wel genoeg drama in dus daar moet je wel van houden, maar deze boeken zijn echt een geweldige toevoeging aan het YA genre. Ik kan dan ook niet genoeg benadrukken dat ik echt hoop dat de Nederlands lezers onder ons het eerste boek allemaal gaan kopen als Moon dit uitbrengt, zodat de rest ook vertaald kan worden. Want als je aan deze serie begint, kun je niet meer stoppen.
Maar wil je niet wachten op de vertaling? Dan zou ik NU naar bol gaan en kopen hihi 😉