RECENSIE: Alienated – Melissa Landers

Zoals je ziet nogal tegenstrijdig haha! Daarom geef ik het boek 3 sterren!
Ik vond het zeker weten een leuk boek om te lezen,
maar het heeft me niet ‘head over heels’ verliefd laten worden.
Toch heb ik wel gelijk boek 2 besteld hihi.. Nieuwsgierig geworden?
Lees snel verder…

Untitled 4

Na het lezen van de LUX serie van Jennifer L. Armentrout ben ik volledig omgeslagen en vind ik het concept ‘aliens’ geweldig! Misschien dat ik daarom ook teveel verwachtingen had bij het boek, geen idee. Het is niet dat ik het boek niet leuk vond, want ik vond het wel heel leuk. Maar ik miste gewoon het overall gevoel van ‘WOW, ik kan niet stoppen met lezen en mijn hart slaat een paar tellen over van de spanning’. Maar dat hoeft niet altijd iets slechtst te zijn, want het kan nu ook een mooie opbouw zijn naar een geweldig vervolg, dus daar moet ik snel gaan achter komen..

Ik vind de aliens in dit verhaal niet echt ‘alien’ genoeg (geen idee wat wel alien genoeg is..Kan het niet uitleggen, maar het voelt gewoon een beetje vlak) en dat had naar mijn idee toch nog wel wat anders uitgewerkt mogen worden.

wat ik wel echt een pluspunt vond was de romance. Het is niet die ‘ik kijk je aan en sta spontaan in vuur en vlam en ben helemaal hoteldebotel’.. Nee, het is zo’n langzaam groeiend vlammetje wat uitmond in een echt heftig vuur! Dat komt in dit verhaal wel veel beter tot zijn recht vind ik en dat vond ik echt heerlijk om te lezen. Dit zorgde er ook voor dat ik na het uitlezen van het boek gelijk het vervolg bestelde via Bol omdat ik verder wilde lezen.

Maar overall vond ik het boek vrij matig. Het was een hele leuke read, maar er zat niet heel veel verrassends in en was ook niet heel diep uitgewerkt ofzo. Voelde toch wel wat oppervlakkig aan en dat vind ik wel jammer. Hierdoor is het ook lastig om een uitgebreide review te schrijven. Ik had wat meer ‘Wow’ verwacht in een boek als dit, gezien heel veel mensen er zo positief over zijn en het hoge ratings geven. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen hihi.. Ik ben blij dat ik het gelezen heb, maar weet niet of ik het nog een tweede keer zou lezen. Ik ben nu in het vervolg bezig, want ik ben wel ontzettend benieuwd hoe het allemaal verdergaat! In boek twee is het omgekeerde wereld en gaat Cara naar Aelyx’s wereld toe dus daar ben ik wel ontzettend benieuwd naar! En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar het verloop van de romance wat zich heeft ontwikkeld in dit eerste boek..

En wat ik echt een pluspunt vind is de prachtige cover van dit boek hihi.. Wat een plaatje <3