RECENSIE World After – Susan Ee

OPGELET: lees deze recensie NIET als je Angelfall nog niet gelezen hebt! Het kan zijn dat er dingen beschreven worden, zoals de synopsis alleen al bv, wat spoilers weggeeft.

Untitled 6Normaal als ik aan een sequel begin, zeker als het eerste boek zo fenomenaal is als dat Angelfall is, ben ik huiverig en bang dat het tweede boek tegen gaat vallen. Ik vond Angelfall zo ongelooflijk goed en ik keek ook echt heel erg uit naar World After (want dat EINDE van Angelfall, mijn god!!! hartverscheurend). En mijn god, wat was ik blij.. World After was ook weer verslavend goed vanaf de eerste tot en met de laatste pagina! Ik heb geschreeuwd, tranen met tuiten gehuild vanwege verdriet maar ook geluk. Het is weer één grote BOM aan FEELS. Ik las boek twee gelijk nadat ik boek 1 uit had en ik had beide boeken binnen 1,5 dag uit. Dus dat zegt genoeg toch? Of wil je meer overtuiging? Dat kan.. lees snel verder 😉

In this sequel to the bestselling fantasy thriller, Angelfall, the survivors of the angel apocalypse begin to scrape back together what’s left of the modern world.

When a group of people capture Penryn’s sister Paige, thinking she’s a monster, the situation ends in a massacre. Paige disappears. Humans are terrified. Mom is heartbroken.

Penryn drives through the streets of San Francisco looking for Paige. Why are the streets so empty? Where is everybody? Her search leads her into the heart of the angels’ secret plans where she catches a glimpse of their motivations, and learns the horrifying extent to which the angels are willing to go.

Meanwhile, Raffe hunts for his wings. Without them, he can’t rejoin the angels, can’t take his rightful place as one of their leaders. When faced with recapturing his wings or helping Penryn survive, which will he choose?

Het verhaal speelt zich dus af na het hartverscheurende moment uit Angelfall.. Waarin Raffe Penryn teruggeeft aan haar familie als hij denkt dat ze dood is. Mijn hart huilt nog steeds voor Raffe.. VRESELIJK was dit gewoon, vreselijk… Mijn hart brak met hem mee!

We gaan gelijk verder waar Angelfall dus eindigde, zonder eindeloze herhaling zoals veel auteurs vaak doen: Raffe zit achter zijn vleugels aan en Penryn is herenigd met haar familie. Beide gaan ze in dit boek dus hun eigen kant op. Hierdoor missen we Raffe jammer genoeg voor een gedeelte in het eerste stuk van het boek. Dit vond ik echt VRESELIJK, want ik ben zo hard gevallen voor RAFFE in het eerste boek en ik wil gewoon MEER, MEER EN MEER van hem. Maar de personages die een bij functie vertolken in World After worden zo goed geschreven dat je ze gelijk geweldig vind! Zo gaan we bv. meer te lezen krijgen over de tweeling tweedle-dee en tweedle-dum waar ik echt zo ontzettend FAN van ben geworden! Daarnaast krijgen we nu ook meer scenes met Penryn en haar zusje. Paige, Penryn’s zusje, is proefkonijn geweest bij de Engelen waar ze gevangen zat en is veranderd in een ‘monster’, zoals ze bestempeld wordt door anderen. Dit is echt hartverscheurend om te lezen allemaal, je leeft zo erg mee met de personages.. gewoon; grmbljhfbshfbhfbg.. dat dus haha. Doordat veel leden van het ‘verzet’ waar ze zich bij aangesloten hebben, doodsbang zijn voor Paige en dit voor de nodige wrijvende situaties zorgt, barst de bom op een gegeven moment waardoor Paige doordraait. Hierna verdwijnt ze en moet Penryn dus weer een zoekactie starten om haar zusje terug te vinden.

“Raffe looks over at the bloody knife in my hand.
“If I still had any doubts that it was you, that would do it.”

“I look up to say something but he puts his finger to my lips and whispers, “Don’t talk. You’ll just spoil my fantasy of rescuing an innocent damsel in distress as soon as you open your mouth.”

Dit zorgt ervoor dat ze natuurlijk Raffe uiteindelijk weer tegen het lijf loopt. Raffe, die dacht dat Penryn dood was… Je kunt je dus wel al voorstellen wat voor mega FANGIRL moment dit gaat opleveren, als die twee elkaar weer tegenkomen. Ik heb echt geschreeuwd van blijdschap.
Het ergste is nog.. Dat Raffe en Penryn niet eens echt een stel zijn, maar het is duidelijk dat deze warrior engel gevoelens is gaan ontwikkelen voor dat badass meisje/mens met haar grote mond en moedige hart. En de manier waarop dat in Angelfall werd opgebouwd en vooral ook hoe het toen eindigde!, kon je niet anders dan echt zo intens,diep,alles verterend VERLIEFD worden op die twee samen, ook al zijn ze geen echt stel. Maar je hoopt, bidt en weet ik wat allemaal, zo HARD voor die twee om samen te komen. Mijn arme hart heeft echt meermaals hele heftige klappen te verduren gehad, zucht..
9221af8a5cf1970e365691d67391acbe
Als ik eerlijk ben, vond ik dit boek wel net Iets minder goed geschreven dan Angelfall. Ik kan de vinger er niet precies op leggen maar Angelfall was gewoon ook echt ZO GOED, dat het eigenlijk ook wel bijna onhaalbaar is om als auteur zijnde dit voor 100% te matchen in een volgend boek. Ik denk zelf dat het mij gewoon een beetje stoorde dat Penryn en Raffe me niet snel genoeg bij elkaar konden komen. Tja, als je als fangirl zijnde twee personages SHIPT, dan wil je ook het liefst constant lezen over het ‘samenzijn’ van deze personages. Ik snap heel goed dat de auteur op deze manier wel een sterker boek neerzet, want je merkt nu dus dat Penryn en Raffe niet de enige zijn wat het boek dragen en dat ze ook apart van elkaar ervoor zorgen dat alles interessant blijft.
Dat dit boek niet draait op romance, ook al zit het er met vlagen in, maar gewoon op een hartstikke goede storyline en geweldige schrijfstijl in combinatie met de meest leuke personages en dialogen. Dat zorgt ervoor dat je dit boek ook weer geweldig gaat vinden! Er zit gewoon voor iedere lezer wel iets in waar hij/zij van gaat smullen!

Zo ben ik zelf dus ook echt helemaal gek van de manier waarop Penryn vecht voor haar zusje, blijft vechten voor haar zusje. Die familie liefde wordt echt zo mooi neergezet in deze boeken. En wat ik in de Angelfall recensie al aangaf: De schrijfster laat zo mooi zien op deze manier hoe Sterk wij mensen eigenlijk echt zijn. Tot wat we in staat zijn omdat we een ander Liefhebben. Hoe belangrijk Liefde in ons leven is maar ook over de weerstand van de mensheid. Hoe sterk we kunnen zijn in overleven. Dit is echt zo mooi neergezet allemaal. Voor mij is dit de echte boodschap van deze boeken.. Het laten zien van de kracht van de mensheid, de liefde waartoe we in staat zijn waarvoor we alles zouden opgeven…

“My litter sister looks up at me.
Mom was right. Her eyes are the same as they’ve always been. Brown eyes fringed with long lashes and steeped with the memory of sweetness and light, laughter and joy – trapped in this mangled corpse-like face.
“It’s all right, baby girl,” I whisper into her hair as I hug her. “I’m here. I came for you.”
Her face crumples and her eyes shine. “You came for me.”

c3f867da1ca61178e1149ccc6e54698eEn ‘POOKY BEAR’.. HAHAHAHAHAHA..

Mag ik even zeggen hoe GEWELDIG ik dit vind?! Als je het boek leest, snap je wat ik bedoel..Voor nu ga ik er verder niet op in omdat ik niet wil spoileren, maar echt waar… Dit is gewoon geweldig verwerkt in het verhaal en ik heb me kapot gelachen. Wat een geweldige schrijfster is Susan Ee toch!

Naast Penryn’s eigen missie om haar familie veilig te houden, is er ook nog het feit dat al die kwaadaardige Engelen er zijn en de wereld willen vernietigen. Dat mag niet vergeten worden natuurlijk haha. Ze zijn tot alles bereid, de meest gruwelijke dingen die je je maar kunt voorstellen..En Penryn wordt er middenin gegooid. Dit boek eindigt dus ook weer met een klapper van een einde en ik heb echt stilletjes zitten vloeken en huilen in een hoekje toen ik het boek uit had, wetende dat ik nog maanden moest wachten op het laatste boek, End of Days.. Niks is zo erg als moeten wachten op een vervolg als je net zo’n fenomenaal boek uitgelezen hebt.
807066

Conclusie: Dit boek is dus weer gewoon een geweldige read van begin tot eind, boordevol met twists, actie en spanning, romance, drama, geweldige (humoristische) dialogen en een supergave storyline.. Gewoon de perfecte samenstelling van een GEWELDIGE boekenserie. Mocht je World after nog niet gelezen hebben koop hem dan zo snel mogelijk