RECENSIE The Great Hunt – Wendy Higgins

rating.jpgWhen a strange beast terrorizes the kingdom of Lochlanach, fear stirs revolt. In an act of desperation, a proclamation is sent to all of Eurona—kill the creature and win the ultimate prize: the daughter of King Lochson’s hand in marriage.

Princess Aerity knows her duty to the kingdom but cannot bear the idea of marrying a stranger…until a brooding local hunter, Paxton Seabolt, catches her attention. There’s no denying the unspoken lure between them…or his mysterious resentment.

Paxton is not the marrying type. Nor does he care much for spoiled royals and their arcane laws. He’s determined to keep his focus on the task at hand—ridding the kingdom of the beast—but the princess continues to surprise him, and the perilous secrets he’s buried begin to surface.

Inspired by the Grimm Brothers’ tale “The Singing Bone,” New York Times bestselling author Wendy Higgins delivers a dark fantasy filled with rugged hunters, romantic tension, and a princess willing to risk all to save her kingdom.

De wereld in dit boek, Eurona, is opgebouwd uit verschillende koninkrijken. Hierin wonen mensen en Lashed Ones, degenen die beschikken over magie. Zij kunnen door middel van een aanraking elk levend iets vermoorden of helen. Door een vreselijke oorlog lang geleden worden de Lashes Ones nu onderdrukt en klein gehouden. Ze worden allemaal over een kam geschoren als gevaarlijk en worden dan ook flink gehaat.

Prinses Aerity woont dus in het koninkrijk Lochlanach, een van de verschillende rijken binnen Eurona. Het koninkrijk kampt dus met een groot beest wat er op los moordt en tot nu toe heeft niemand hem te pakken kunnen krijgen. De koning is zo wanhopig geworden dat hij een proclamatie aankondigt waarin hij jagers oproept om het beest te vermoorden en als beloning winnen ze de hand van Aerity. Hij is zelf getrouwd uit Liefde en beloofde zijn kinderen ook dat ze mochten trouwen uit liefde, maar het lot beslist anders voor Aerity… Je hebt van begin af aan je eigen verlangens en wensen over met wie Aerity moet eindigen.. En of dit dan ook echt gebeurt? Daar kom je in dit boek wel nog achter, maar of het de uitkomst is die je wilt? 😉

Aerity is iemand wat sterk in haar schoenen staat en alles wil doen voor haar mensen in het koninkrijk en gaat dan ook akkoord met haar vaders wensen. Aerity ontwikkelt zich erg goed als personage zijnde in dit boek. Haar kracht vanbinnen weet ze heel goed naar buiten te wenden op een gegeven moment. Dit wordt ontzettend goed opgebouwd. Natuurlijk zit er ook een romance in het boek verwerkt, eentje die mijn hartje zeker sneller laat slaan! Vanaf het eerste moment trekt een van de jagers, Paxton, haar aandacht. Vanaf begin af aan vertoont Paxton ontwijkend gedrag en niks met haar te maken wil hebben, al zie je hier en daar scheurtjes ontstaan waarin hij zijn echte gevoelens duidelijk laat merken(dat zijn echt van die momenten..zucht *hartje gaat sneller kloppen*). De aantrekkingskracht tussen Aerity en Paxton SPAT er dus echt vanaf! Tot kippenvel momenten aan toe.. IK LEEF VOOR ZULKE MOMENTEN. Het is die insta-love wat je vaak tegenkomt in boeken en je houdt daarvan of je houdt er niet van. Ik vind het in dit boek wel heel goed neergezet bv. omdat het toch goed opgebouwd wordt.

Paxton heeft geheimen, die zelfs zijn broertje en ouders niet weten, en hij geeft niks om de koninklijke familie. Het enige wat hij wil is het beest vermoorden om zijn familie te beschermen. Wat houdt hij geheim? Wat gebeurt er als hij het beest echt zou vermoorden? En wat als hij dit niet doet? Paxton heeft zijn hart altijd afgeschermd tegen de buitenwereld, totdat hij Aerity tegenkomt. Langzaamaan is het duidelijk dat hij niet sterk genoeg is om zich te verzetten tegen zijn eigen gevoelens. Hij probeert haar af te schrikken, maar niks lijkt te helpen. Aerity blijft hem verbazen, keer op keer.

quote2De romance die zich opbouwt tussen hun twee is zo’n langzaam brandend vlammetje wat onopgemerkt uitmondt in een allesverwoestend vuur wat niet meer te blussen is. Zo’n romance waarbij je als lezer zijnde echt geniet van de kleine momenten die je telkens krijgt en je verlangend achterlaten naar meer. Gewoon heel mooi opgebouwd en het zorgt ervoor dat je het ook echt gelooft. Je valt zo hard, zoooo hard.. En dan..

Het einde van dit boek, slik:
Dit liet me echt geschokt achter. 78682ed28e95443364f3211205454af8
Mijn hart werd zomaar uit het niets uit mijn lijf gerukt en onherstelbaar kapot gemaakt. Zelf nu ik hier over aan’t schrijven ben, voel ik gewoon dat misselijkmakende gevoel in mijn maag.. Dat gevoel van; WAAROM?! Dat gevoel dat je hebt vlak voordat je bovenin een achtbaan naar beneden wordt gestort, alsof alles verloren is en je er niks meer aan kunt doen om het te stoppen.. Je zit vast en je moet deze emotional rollercoaster ondergaan, of je nu wil of niet..

Overall vond ik het tweede gedeelte van het boek wel een stuk beter. Neemt niet weg dat het eerste deel niet goed was, want daarin wordt alles opgebouwd wat juist ook goed is in zulk soort boeken. Maar daar had van mij af en toe wel wat meer vaart in mogen zitten, sommige stukken hadden best geskipt kunnen worden of gewoon wat ingekort geschreven mogen worden. In het tweede gedeelte is het allemaal in een vlotter tempo geschreven en dan vlieg je er ook echt doorheen. Dan kun je het boek ook echt niet meer wegleggen.

Voor mij was dit boek dus echt een leuke read. Het was niet dat ik echt van mijn stoel geblazen werd, maar wel een boek wat mijn aandacht vast hield.  Het is een retelling van The brothers Grimm..Nu ben ik zelf niet bekend met dat verhaal, dus ik kan ook niet zeggen in hoeverre het dus daarop lijkt en of dat goed neergezet is. Het enige wat ik dus kan zeggen is dat dit een boek is wat je in een ontzettend snel tempo wegleest. Vol met fantasy elementen, geweldige personage (I mean, PAXTON!! prrrr), actie en een vleugje magie. Dit is een boek waar ik van heb genoten ondanks dat ik nu met een onherstelbaar gebroken hart dit zit te schrijven..Boek 2, geen idee wanneer die uitkomt, zal ook gelijk gepre orderd worden zodat ik uit mijn lijden verlost kan worden haha. Want zo achterblijven na het lezen van een boek, is echt gekmakend. Ik MOET gewoon weten hoe dit af gaat lopen allemaal! Mocht je nu denken van ‘ Hey, dat boek wil ik heel graag lezen’.. Koop hem dan snel via Bol: