RECENSIE Broken Juliet – Leisa Rayven

Mijn God. Ik maar denken dat het eerste boek, Bad Romeo(De recensie van Bad Romeo lees je HIER), al intens en heftig was… swooningMaar ik wist toen gewoon nog niet beter. Nu ik boek 2, Broken Juliet, uit heb weet ik dus wel beter. Mijn gedachtes zijn een grote warboel aan emoties momenteel dus ik moet mezelf alvast excuseren voor het feit dat dit waarschijnlijk een chaotische recensie gaat worden hihi.. Maar ik moet het nu van me afschrijven, nu alles nog vers is*overload aan FEELS* Dit boek heeft het eerste boek overtroffen, waarvan ik echt dacht dat dat niet mogelijk was. Deze New Adult serie hoort echt thuis in elke boekenkast!

Untitled 2

How do you fix a love that’s been broken beyond repair?

For years, Cassie Taylor tried to forget about Ethan Holt. He was the one great love of her life, and when he failed to return her love, a part of her died forever. Or so she thought. Now she and Ethan are sharing a Broadway stage, and he’s determined to win her back. Claiming to be a changed man, he’s finally able to say all the things she needed to hear years ago, but can she believe him? What makes this time different from all his other broken promises?

Ethan knows he can’t change their tumultuous past, but if he’s going to have any chance of being with the woman he loves, he’ll need to convince Cassie that her future belongs with him.

Don’t miss this stunning conclusion to the unforgettable love story that captivated over two million fans online.

“Everyone wears metaphorical masks during their lives.
We all have different faces we show to work colleagues,
or friends, or family.Sometimes we wear so many masks, we forget who we are underneath it all,
but you have to find the courage to drop all the bullshit and revel your true self.”

In dit boek is het de omgekeerde wereld. Waar in boek 1 Ethan degene was met alle problemen en bindingsangsten, is in dit boek Cassie degene die kampt met zulk soort problemen. Na alles wat er gebeurd is in hun verleden, is Cassie doodsbang om zichzelf nog te kunnen overgeven aan Ethan. Doodsbang dat hij opnieuw haar hart in duizend stukken scheurt. Ethan heeft in de 3 jaar dat hij weg is geweest een hele transformatie ondergaan en heeft hulp gezocht omdat hij Cassie het beste wil kunnen geven. Ethan is de oorzaak dat Cassie zo is geworden en nu moet hij haar zien te overtuigen dat hij veranderd is Voor Haar en er alles aan wil doen om haar te laten zien dat ze bij elkaar horen. Maar kan Cassie haar angsten overwinnen? Kan ze zichzelf nogmaals geven aan Ethan nu ze onherroepelijk beschadigd is? In dit boek ga je het te weten komen, hoe hun verhaal afloopt.. Of ze een happy end krijgen of niet..

Untitled 4

Ook in dit boek krijgen we, net als in Bad Romeo, het verhaal te lezen over hun verleden en het heden. Doordat de auteur ook het verleden tot in de puntjes uitgewerkt heeft en je dat hele verhaal dus ook te lezen krijgt, maakt dat het boek juist zo’n heftige impact op je heeft als lezer zijnde. Je voelt alles zo intens mee met de personages en het verscheurt je gewoon echt.Alleen al de seksuele intensiteit in boek 2 wordt bv. al aardig opgeschroefd *wappert zichzelf toe* en ik zat dus echt heel regelmatig met rode oortjes te lezen! Man, wat een heerlijke intense scenes zaten erin geschreven. Ik kreeg er geen genoeg van! Momenten dat ik ook echt dacht van; wow is dit nog wel New Adult? hehehe, maar mij hoor je echt niet klagen hoor!! Echt niet 😉 In boek 1 werd dit al leuk opgebouwd allemaal, maar boek 2 is dus echt een OVERLOAD AAN FEELS, damn. Je hebt het ene nog niet verwerkt of wordt alweer met iets anders om je oren gegooid. Het gaat van de meest intense gelukkige emoties naar de meest intens verdrietige en hartverscheurende emoties binnen pagina’s en ja..Gewoon Wauw!

De stukken uit het verleden zijn een genot om te lezen, ondanks dat je weet dat het een ‘accident waiting to happen’ is. Ik vind gewoon de stukken van hun @ college super leuk om te lezen. Hun razende hormonen die ervoor zorgen dat ze gewoon geen afstand van elkaar kunnen nemen, met de nodige steamy scenes aan toe. Maar ik ben ook ontzettend gek op de stukken met interactie tussen Ethan,Cassie en hun medestudenten. Heerlijke humor zit verwerkt in deze geweldige schrijfstijl.

When he gets back to the table, he gives me a lingering kiss.
Everyone falls silent. Jack gets up and studies the back of Ethan’s neck.
“What the fuck are you doing?”.

“Nothing,” Jack says, and stands on his toes.
” Just looking for the alien tentacle attached to your brain.”

Ik vind het heden ook ontzettend mooi omdat we daar meer van de psychische kant te lezen krijgen. De manier waarop Cassie nu denkt/voelt na alles wat er gebeurt is, hoe ze ermee om heeft proberen te gaan de afgelopen jaren en hoe ze er weer probeert bovenop te krabbelen. Een hele mooie beschrijving van de ontwikkeling van dit personage waar ik echt van heb genoten.Daarnaast is de Ethan in het heden ook zo leuk om over te lezen! Doordat er 3 jaar tussen zit, tussen de gebeurtenissen in boek 1 en 2, krijg je in dit boek hele andere kanten van de personages te zien en dat maakt ook dat dit boek dus interessant blijft om te lezen. De manier waarop Ethan nu blijft vechten voor Cassie is zo mooi! Het is alles waar je in boek 1 op aan’t hopen was, dat je nu krijgt te lezen. Alleen is het dan weer hartverscheurend om te lezen hoe beschadigd Cassie is en je wordt dan ook als lezer zijnde helemaal verscheurd hierdoor. Je wil ze zoooo graag samen zien. Maar negatieve gedachtes en angsten, zoals bij Cassie nu te zien is en bij Ethan in boek 1, kunnen zoveel verpesten. Oehh en nog een geweldige BONUS; we krijgen stukken te lezen uit Ethan’s journal en be prepared, da’s zo geweldig!!!! *dankt de auteur op de blote knieën hiervoor*

Het is echt een page-turner van begin tot eind. De intensiteit is haast ondraaglijk en de rode oortjes momenten zijn zo geweldig geschreven en maakt echt dat je onrustig op je stoel heen en weer zit te wiebelen.. Er zit humor in.. Zo’n soort humor waardoor je echt met een Prodent-smile zit te smilen en waarvan je niet anders kunt dan keihard lachen. Geweldige personages, zowel de hoofd als bij personages, en een mooie ontwikkeling van de storyline. Een BOM AAN FEELS wat ervoor zorgt dat je het ene moment gelukkig bent en op een wolk zweeft en het andere moment ervoor zorgt dat je je eigen hart uit je borst wil snijden om de pijn maar te laten ophouden.. Zo’n soort boek is dit! Deze romance is zo intens, allesvernietigend en wordt ook zo geschreven en dat maakt het een boek wat je als lezer zijnde niet meer los laat. Ik heb er serieus urenlang wakker van gelegen van dit boek, zo verslaafd was ik eraan geraakt. Het liet me niet meer los.

Ik moet er wel eerlijk bij vermelden; je moet wel het soort lezer zijn want ontzettend van romance houdt, want daar draait het in deze boeken gewoon echt om. De hele story line wordt hierop gebaseerd, al wordt er in boek 2 ook nadruk gelegd op psychische aspecten wat ook erg mooi om te lezen is. O, en nogmaals; je moet ook echt voorbereid zijn op het feit dat dit een ontzettende sexy read is..That’s all I’m saying 😉
En om deze recensie mee af te sluiten: Voor de rest wil ik alleen nog maar zeggen: Bad Romeo & Broken Juliet moeten zo snel mogelijk gekocht en gelezen worden en verdienen gewoon echt een plek in je boekenkast! De geweldige reviews en ratings die ze krijgen op Goodreads zijn echt dik verdiend! Koop je exemplaar hier: