RECENSIE Bad Romeo – Leisa Rayven

When Cassie Taylor met Ethan Holt at acting school, sparks flew. She was the good girl actress. He was the bad boy about campus. But one fated casting choice for Romeo and Juliet changed it all. Like the characters they were playing, Cassie and Ethan’s romance seemed destined. Until he broke her heart and betrayed her trust. Now the A-list heartthrob is back in her life and turning her world around. One touch at a time.

Cast as romantic leads once again, they’re forced to confront raw memories of the heartbreaking lows and pulse-pounding highs of their secret college affair. But they’ll also discover that people who rub each other the wrong way often make the best sparks

“Sometimes people put up walls, not only to keep people out, but also to see who cares enough to tear them down.”

DIT BOEK… DIT BOEK IS… ZUCHT.. *probeert uit haar woorden te komen maar failed*
Het is één grote TNT ‘feels’ BOM wat op het punt van exploderen staat!
Wauw gewoon! Het liet me smachtend achter, wachtend tot boek 2 binnen komt. Dit is zo’n boek waarbij ik zoooveel VOEL. Alles is zo intens en ‘echt’ neergezet, dat je niet anders kunt dan in het verhaal gezogen te worden en alles mee te beleven met het hoofdpersonage alsof je het zelf ervaart. Ik was niet voorbereid op zo’n intens boek, nope nope nope;

Dat gezegd hebbende, ga ik een poging wagen om dit boek de aandacht proberen te geven die het verdient. Vooropgesteld; je moet wel van New Adult houden. In dit boek zijn de seksuele spanningen zo hoogoplopend, fietfieeeeww… En wordt het er ook het nodige beschreven over de lustgevoelens van deze personages en gebeurt er hier en daar ook wel het een en ander. Dus be prepared 😉 Als je dit niks vind (wat ik me niet kan voorstellen hihi) zul je het boek misschien minder leuk vinden.

Ik kom maar zelden koppels tegen die Zo’n intense en geweldige chemistry hebben als deze twee. De auteur heeft dit echt zo goed neergezet in dit boek vind ik! De vonken vlogen er echt vanaf! Ik ben normaal niet zo van ‘love at first sight’, maar bij Cassie en Ethan geloofde ik er in. Dus dat wil wat zeggen over het schrijftalent van de auteur. Het is namelijk niet overdreven geschreven. Het wordt geleidelijk aan ontwikkeld en beschreven en achteraf zie je dan; JA DIT KLOPT!!!!
Untitled 4

Het boek wordt geschreven in huidige tijd vs. verleden tijd. Dat was voor mij even wennen, omdat ik al een tijd geen boek meer gelezen had wat zich eigenlijk 50/50 verdeelt in huidige en verleden tijd. We volgen Cassie in de huidige tijd als actrice die gecast wordt als tegenspeelster van Ethan Holt, haar ex-‘vriendje’ van college. Ze zijn op een vreselijke manier, maar Hoe  precies weet je dus (nog) niet, uit elkaar gegaan en haar hart is onherstelbaar gebroken. Ze heeft hem de afgelopen 3 jaar proberen te vergeten, maar dat was onmogelijk. Want NIEMAND kon haar laten voelen wat hij haar liet voelen. Maar dat betekent niet dat ze eraan toe is om Ethan terug in haar leven te laten. Ethan is vastbesloten om zijn fouten recht te zetten en om Cassie terug te winnen. Hij wil laten zien dat hij veranderd is en dat hij haar waard is. Dat ze een verliefd koppel spelen in hun nieuwe gecaste rollen, maakt alles alleen maar moeilijker. Want hoe kan Cassie werk en haar gevoelens gescheiden houden? Als we hun huidige tijd verhaal volgen, krijgen we dus terugblikken in het verleden via Cassie’s dagboek wat ze bijhield.

We krijgen van het verleden ook alles te zien en dat vond ik mooi. Het zijn niet alleen maar ‘stukjes’. Nee, je krijgt het hele verhaal te zien en dat maakt alleen maar dat het boek nog beter in elkaar steekt. We zien hoe ze elkaar leren kennen tijdens college en hoe vanaf het begin de vonken er al vanaf spatten onderling ondanks dat ze elkaar ook volledig afstoten. Het is die duidelijke af-en aantrekkingskracht die zijn werk doet en wat HOUD ik daarvan. Het is wel serieus slecht voor je hart om dat bijna een heel boek lang te lezen hahaha
4a2dcfa38eb25b34a304dfd29460787d.jpgEthan heeft in het verleden dingen meegemaakt, waardoor hij zich niet kan/wil hechten aan iemand en hij probeert Cassie dat dan ook duidelijk te maken. Maar Cassie is een tikkende maagdelijke hormoonBOM die rondom Ethan op het punt van ontploffen staat.
(Wat ik volledig begrijp hoor, want Ethan… zucht. Je moet het echt lezen om te snappen hihi *hint hint*) Dit levert echt ontzettend leuke momenten en dialogen op tussen die twee, omdat Cassie niet altijd haar mond weet te filteren hahaha (of omdat Ethan Cassie’s dagboek per ongeluk leest met al haar diepste geheime gedachtes over Ethan en zijn ….. 😉 ) Op een gegeven moment wordt natuurlijk duidelijk dat naast hun fysieke aantrekkingskracht, ze ook mentaal gewoon ontzettend naar elkaar toe trekken. Cassie is eigenlijk de enige die een beetje tot Ethan weet door te dringen (hij sloot zichzelf emotioneel af na zijn verleden en wilde zich niet openstellen voor een ander), maar dit gaat allemaal met veeeeel vallen en opstaan. Dit gaat dus allemaal gepaard met heeeeeel veeeeeel FEELS die zo intens zijn dat je er zelf bijna van ontploft. Uiteindelijk vervalt Ethan weer in zijn oude patroon met de nodige gevolgen van dien. Hartverscheurend!!! En dan 3 jaar later worden ze samen als hoofdrolspelers gecast…

Weten Ethan en Cassie elkaar terug te vinden? Kan Cassie weer leren om hem te vertrouwen en zichzelf aan hem over te geven of blijkt de schade onherstelbaar te zijn?
Niet overal krijgen we een antwoord op helaaaas.. Maar daar hebben we dan dadelijk boek 2, Broken Juliet, nog voor. Ik kan in ieder geval echt niet wachten tot ik kan beginnen aan het tweede boek. Ik heb gewoon MEER NODIG van Ethan en Cassie en ik MOET, moet, MOET weten hoe dit af gaat lopen. Het beheerst volledig mijn gedachtes momenteel.
Vooral na het lezen van de laatste zin… Wat een spanning wordt erin gehouden zeg, ondraaglijk bijna zelfs. IK WIL DOORLEZEN, IK WIL MEER.. NU NU NU NU

Dus ja, het is denk ik wel duidelijk dat ik dit boek dus echt aanraad? hihi
Liefhebbers van New Adult gaan hier echt helemaal weg van zijn, ik weet het gewoon zeker! De goede ratings die dit eerste boek krijgt op Goodreads zijn dus echt dubbel en dwars verdiend. Een heerlijke read van begin tot eind, wat heftig inspeelt op je gevoelens en wat zo intens is het hele verhaal door. Een boek wat je niet meer loslaat en echt smachtend achterlaat, wachtend op MEER. Dus mocht je nog een nieuw boekje willen toevoegen aan je collectie. Twijfel niet lang en koop DIT BOEK! Sowieso.. Naast het onwijs mooie verhaal is deze cover echt TO DIE FOR. Wat een pracht van een cover gewoon, ik ben er echt verliefd op! Net als op de inhoud.. gewoon PRACHTIG (om nog eens even de mooie cover naar voren te brengen, hieronder een insta foto die ik gemaakt heb)

LIEFS,
MELISSA

WACHT NIET LANGER EN KOOP BAD ROMEO NU 😉