RECENSIE First Touch – Laurelin Paige

#1 First & Last
Laurelin Paige
Adult romance, erotic
St. Martin's Griffin
29 december 2015
371

When Emily Wayborn goes home to visit her mom while on hiatus from her hit TV show, she receives a voicemail from her former best friend, Amber. Though the two were once notorious party girls, they haven't spoken in years. Although the message might sound benign to anyone else, Amber uses a safe word that Emily recognizes, a word they always used to get out of sticky situations during their wild days. And what's more chilling than the voicemail: it turns out that Amber has gone missing.

Determined to track down her friend, Emily follows a chain of clues that lead her to the enigmatic billionaire Reeve Sallis, a hotelier known for his shady dealings and play boy reputation. Now, in order to find Amber, Emily must seduce Reeve to learn his secrets and discover the whereabouts of her friend. But as she finds herself more entangled with him, she finds she's drawn to Reeve for more than just his connection to Amber, despite her growing fear that he may be the enemy. When she's forced to choose where her loyalty lies, how will she decide between saving Amber and saving her heart?

OKE, WAUW!!! GEWOON WAUW!!

Mijn mond hangt nog steeds open, mijn onderkaak ligt ergens op de grond al 1.5 dag langs, sinds ik dit boek uit las. Dit boek heeft me zo geraakt, zo door elkaar geschud. Ik kan wel schreeuwen!!!!!!!! Het is echt gedurfd wat de auteur doet in dit boek; qua personages vooral, wat ze meegemaakt hebben en hoe ze in elkaar steken. en dat is echt WAUW gewoon zeg ik je! Zo goed geschreven! Ik ben zo onder de indruk ervan, dat ik gewoon niet weet hoe ik het onder woorden moet brengen. Ik zit er nog steeds helemaal verloren bij, net als wat er gebeurde nadat ik het boek dicht sloeg:

745058
En jezus, naar t eind toe, wat er dan nog ff allemaal op je bordje valt.. fuck fuck.. En hoe t dan ook eindigt; FUCKKKK..Het verscheurde me. Ik voel me leeg, weet niet wat ik met mezelf aan moet nu. Het enige wat ik kan doen is smachtend wachten op het vervolg. Ik vond de fixed trilogy van deze auteur al geweldig, (die wat overigens momenteel nog onderweg is en dan kan ik hem gaan herlezen, yay!) maar DIT boek.. Dit boek is eigenlijk zelfs het beste ‘eerste deel van een erotische serie’ die ik ooit gelezen heb en dat wil voor mij wel wat zeggen aangezien ik al best wat gelezen heb binnen dit genre.

“But his quiet intensity gave him away. I saw the effort it took. Saw the desire cloud his features. Saw his eyes sweep along my skin. I stopped wondering what this was and started wondering what it could be.”

De storyline is vanaf het begin gelijk intrigerend en mysterieus. Emily krijgt een voicemailbericht te horen van haar beste vriendin (al heeft ze 6jr geen contact meer met haar gehad) waarin ze hun safe word in het gesprek naar boven brengt waardoor Emily weet dat ze in problemen is.Emily huurt een private detective in en komt er al snel achter dat de beruchte Reeve Sallis met Amber(vriendin) een verleden heeft. Emily gooit haar oude verleidings technieken in de strijd om kort bij Reeve te komen en op die manier meer informatie hoopt te krijgen over Amber. Maar ze had natuurlijk niet verwacht net de persoon tegen te komen die haar diepste verlangens begrijpt, waar ze zichzelf bij kan zijn en waar ze steeds meer voor gaat vallen.

first touch tour 1
Emily is geen stereotype personage uit de gemiddelde erotische roman wat je tegenkomt. Ze is allesbehalve een onschuldige meisje en weet precies wat er te krijgen is.. Amber maakte Emily al snel bekend met haar de levensstijl toen ze jonger was; oudere mannen verleiden en zich dan laten onderhouden door die mannen. Emily komt tzt tot de ontdekking dat ze houdt van het hele submissive gebeuren, voornamelijk tijdens de seks. Dat ze het fijn vind om gespanked te worden, onderdanig behandeld te worden enz. hoe neerbuigender, hoe beter. Dit was voor mij best een schok soms om te lezen maar ook echt een verfrissing. Normaal zijn de meiden in zulke boeken geschokt als ze een man tegenkomen die into this stuff is,maar nu is het de vrouw die zelf tot de ontdekking komt dat ze opgewonden raakt van deze dingen en meer wil.
first-touch-teaser-2
Van Reeve wordt er uitgegaan dat hij banden heeft met de griekse maffia, maar in hoeverre weet je dus nog niet helemaal omdat het nooit helemaal bevestigd wordt. Hij komt van het begin af aan over als dominerend, maar het is meer dan dat.
Hij gaat net een stap verder door te ‘dreigen’.. Emily raakt hier dus juist opgewonden van. En ze weet dat hij er opgewonden van raakt als hij op het randje balanceert van net niet te ver gaan met zijn woorden. Op deze manier komen ze beide tot de ontdekking dat ze duidelijk, naast de aantrekkingskracht vanaf het begin, verder willen gaan dan alleen maar woorden en het opbouwen van de seksuele spanningen.. Reeve blijft mysterieus tot het eind. Er worden telkens maar kleine stukjes vrijgegeven en ik zoog het op als een spons. Ik kreeg er geen genoeg van en wilde meer en meer. Ik vind zijn personage super interessant en ik wil gewoon weten hoe alles in elkaar steekt.
first-touch-teaser-4
OPBOUW romantiek & SCHRIJFSTIJL..|
Het wordt beter opgebouwd dan in de meeste erotische romans(die ik dan al gelezen heb) vind ik, omdat hier ook de seksuele spanningen Ruim opgebouwd worden voordat er werkelijk iets echt gebeurt ipv dat t gelijk rambam is. En die spanningen en woorden onder elkaar alleen al was al meer dan genoeg om je verslaafd te maken aan het boek. Er is dus meer aandacht ook voor het verhaal, wat meer achtergrond van in dit geval Emily’s personage bv. Dat sprak me erg aan! Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat er eerder iets zou gebeuren op seks gebied, maar eigenlijk is het dus heel verfrissend zoals het nu geschreven wordt.. Dat de seksuele spanning langer opgebouwd wordt, het verhaal wat meer aandacht krijgt en de personages op deze manier dus ook al vanaf het begin af aan meer diepgang krijgen.. De schrijfstijl is prettig om te lezen. Het leest gewoon ontzettend snel weg. Voor mij een page turner van begin tot eind.

CONCLUSIE..|
Ik kan echt niet anders zeggen dan dat dit boek voor mij echt dikke 5 sterren krijgt, omdat het gewoon echt een AWESOME read is. Toen ik het boek dichtsloeg zat ik echt een half uur lang naar adem te happen, omdat ik het gewoon niet kreeg verwerkt allemaal. Zo goed was het.. fenomenaal eigenlijk!!!! Maar het laat me met gemixte gevoelens achter omdat het een ‘open einde’ heeft en hetgeen waarmee je achtergelaten wordt doet eigenlijk ook ontzettend pijn, ondanks dat het ook iets goeds is.. Het is zo vreselijk tegenstrijdig. Het is gewoon een grote MINDF*CK!!!! Dat belooft ook zoveel al voor het volgende boek dat ik nu al echt serieus bang wordt om die te lezen. Want dit boek heeft me zo, zo, zoooo diep geraakt en ik weet serieus niet of ik NOG meer aankan..Ik heb ook echt nog tijd nodig om dit boek te laten bezinken! Ik ben zo onder de indruk ervan, wat een geweldige read!!!! een MUST READ dus. Echt, een MUST READ.

Dit zou ook een perfecte overstap zijn van New adult naar erotic, omdat het niet zo overdreven tot in elk detail beschreven wordt pagina’s lang. De seks scenes zijn super spannend en net iets gedetailleerder dan in de New Adult bv. en gelijk niet zo extreem dat je pagina’s lang alleen maar seks leest. Het is gewoon echt geweldig verwerkt in het verhaal allemaal! Dus, mocht je hem kopen en lezen of al gelezen hebben; dan hoor ik heel graag wat je ervan vond!Want ik voel me nu echt heel erg alleen in mijn Reeve Sallis fandom *snik snik* Nu ga ik verder huilen in een hoekje, balend dat ik niet door kan met het volgende boek…

koop deze beauty hier:

253f9f91fbde8e1c0380497950a9a570                                       A-book-with-no-fandom